بهترین ایده های طراحی ویلای مدرن

امروزه خرید یا طراحی ویلای مدرن به یکی از اصلی ترین و مهم ترین دغدغه های افراد تبدیل شده است. چه بسا که بسیاری از آنها هزینه های سنگینی را متحمل می شوند تا به این مهم دست پیدا کنند. شما در کدام دسته از قرار دارید؟

در واقع این مسئله از این موضوع نشات میگیرد که افراد برای مکان زندگی خود اهمیت ویژه ای قائل هستند. آنها همواره به زندگی در خانه های مدرن تر و بزرگ تر علاقه نشان می دهند. و در تلاش اند تا بر میزان کیفیت و مورد پسند بودن مکان زندگی خود بیافزایند. به نوعی آن را پیشرفت می دانند. همین موضوع باعث شده تا شرکت ها و اشخاص زیادی در زمینه ساخت و طراحی ویلای مدرن فعالیت کنند. و درواقع مشاغل زیادی راه اندازی شود. این افراد با در نظر گرفتن سلیقه و نظر مشتریان، ویلایی بسیار زیبا و باب میل آنها را خواهند ساخت. هرچند که در این مسیر نکات و ایده هایی وجود دارد که میتواند بر جذابیت هر چه بیشتر آن بیافزاید.

اگر به فکر یافتن ایده های بسیار جذاب برای ویلای خود هستید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر نکاتی را بازگو کنیم که به شما در طراحی و ایده های جدید کمک می کند.

ایده های طراحی ویلای مدرن

نکات تاثیرگذار در یافتن ایده های طراحی ویلای مدرن

برای طراحی ویلا، در نظر گرفتن یک سبک خاص بسیار حائز اهمیت است. این روزها سبک های کلاسیک و مدرن را باید از جمله پرطرفدارترین و پرکاربردترین این سبک ها بدانید. آنها دارای یک ویژگی خاص بوده و حتی اصول طراحی متفاوتی دارند. در این مقاله در نظر داریم تا حد امکان ایده هایی برای طراحی یک ویلای مدرن بسیار دوست داشتنی ارائه دهیم.

در واقع شما باید این مسئله را درک کنید که طراحی و ساخت ویلای مدرن باید با بهره وری انرژی همراه باشد. مواد و تجهیزات ساختمانی به کار رفته در آن باید در دسترس باشد تا کارفرما حسی توام با شادی و عشق را به خانه منتقل کند. هر چند که در این میان نباید از راهبردهای یک ویلای جدید و مقرون به صرفه نیز گذشت.

امروزه همه ما مشغله های زیادی در زندگی داریم. و دغدغه های زیاد باعث شده تا از لذت بردن در طبیعت محروم باشیم. شاید به همین دلیل است که ساخت ویلا در خارج از شهر و دود و آلودگی یکی از مهم ترین علاقمندی های افراد می باشد.

اما باز میرسیم به سوال اول؛ چه ایده ها و نکاتی در این مسیر باید مورد توجه قرار گیرد؟

هوشمند سازی

به هوشمندسازی ویلای خود در حین طراحی فکر کرده اید؟ پارامترهایی در این مسیر وجود دارد که باید از طراحان خواسته شود تا به آنها توجه ویژه ای داشته باشند. به این مسئله فکر کنید که چگونه یک محیط زیست محلی برای ایجاد ویلا انتخاب شده اند. حتی آب و هوای آن منطقه می تواند در طراحی ویلای مدرن که قرار است ساخته شود، موثر خواهد بود. به همین دلیل است که هوشمند سازی چه از نظر سطوح عایق، استراتژی کنترل رطوبت، فرصت های نور روز و…. همگی در طراحی باید مورد توجه قرار گیرد.

مدلسازی انرژی در طراحی ویلای مدرن

در حین طراحی و ایده پردازی ویلای مدرن از مدلسازی انرژی غافل نشوید. اما منظور چیست؟
در این مرحله از طراحی باید از انرژی خانه کمک بگیرید و با بهره گیری از نرم افزارهای مدل سازی انرژی، به این اطمینان برسید که از انرژی خالص عملکرد ساختمان و حتی هزینه ساخت و ساز را به تعادلی قابل قبول رسانده اید. درواقع مدل سازی انرژی به برآوردی از انرژی موجود می پردازد. با تعیین نقطه ای که در کارایی هزینه مؤثر است و اینکه چه ترکیبی از اقدامات صرفه جویی در انرژی به بالاترین میزان پس انداز کمک می کند به شما کمک می کند تا بهترین نتیجه را دریافت نمائید.

به همین دلیل است که این بخش به عنوان یکی از مهم ترین بخش ها در طراحی ویلای مدرن شناخته می شود. هر چند نمیتوان این هزینه ها را به طور دقیق مشخص نمود. زیرا در طول زمان درجه بندی های متفاوتی ارائه می شود.

طراحی ویلا

به عایق بندی اهمیت دهید

یکی از ایده هایی که در طراحی ویلای مدرن میتواند به شما کمک کند و یک ویلای کاملا متمایز را به مشتری تحویل دهد، عایق بندی مناسب است. شما باید عایق بندی را نوعی راهبرد بسیار مقرون به صرفه جهت ذخیره انرژی بدانید. هر چند که این بخش ارتباط مستقیمی با مدلسازی انرژی دارد. در واقع در این مدلسازی به خوبی متوجه خواهید شد که چه سطحی از عایق سقف ها، دیوارها و کف های ویلا بهترین شرایط را برای زندگی فراهم می آورد. حتی طراحی پنجره های دوجداره و نصب آنها میتواند در کاهش مصرف انرژی چه در فصل گرما و چه در فصل سرما موثر باشد.
فن آوری پنجره به سرعت در زمینه طراحی ویلای مدرن در حال بهبود است. در بعضی شرایط آب و هوایی، ممکن است پنجره های پیشرفته دو جداره باشند، در حالی که در شرایط دیگر ممکن است پنجره های سه جداره برای ویلا انتخاب شوند.

در نظر گرفتن روشنایی مناسب در طراحی ویلای مدرن

تا چه اندازه به روشنایی اهمیت می دهید؟ یکی از ایده هایی که میتواند به طراحی ویلای مدرن کمک کند، بهینه سازی نور است. چراغ های LED این روزها یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی این سبک از ویلا به حساب می آید. آنها برخلاف مدل های CFL دارای جیوه نبوده و به راحتی میتوانند نیاز مخاطب را برطرف نمایند. شما میتوانید با توجه به نیاز خود به سراغ نور سفید یا نور گرم بروید. این کاملا به نیازسنجی و البته دکوراسیون تان بستگی دارد. مکان یابی چراغ ها به طور استراتژیک و استفاده از نور طبیعی به طور موثر ممکن است و به طرز چشمگیری می تواند انرژی مصرفی ویلا را کاهش دهد.

کلام آخر

آیا با این تفاسیر به این درک رسیده اید که برای طراحی ویلای مدرن خود به سراغ از چه ایده ای استفاده کنید؟ آیا فکر می کنید آن چیزی که در ذهن دارید، پیاده سازی خواهد شد؟ میتوانید در این راستا با کارشناسان و متخصصان سایت ارجمند تماس بگیرید. آنها راهنمایی های کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.