در طراحی نمای کلاسیک از چه متریالی استفاده می شود؟

وقتی صحبت از طراحی نمای کلاسیک می شود، یکی از مواردی که در رابطه با آن بحث خواهد شد، متریال بکار رفته در آن است. هر چند که انتخاب متریال مناسب در نظر گرفتن عوامل مختلفی را طلب می کند. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به زیبایی، مقاومت و هزینه های تهیه و اجرا اشاره کرد. شاید شما به نمای کلاسیک علاقمند باشید و آجر را به عنوان یک نمای سنتی بشناسید. اما باید بدانید؛ با همان آجر نیز می توان نمایی کاملا مدرن را خلق نمود. پس قبل از هرگونه طراحی، با کارشناسان و متخصصان مربوطه صحبت کنید. مشورت های لازم را از آنها بگیرید. مطمئن باشید گزینه های بسیار زیادی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

امروزه چه در حین ساخت یک ساختمان و چه در حین ورود به آن، طراحی معماری نماست که توجهات را به سمت خود جلب می کند. زیرا قبل از ورود نگاهی هر چند کوتاه به طراحی نمای آن خواهیم انداخت تا ببینیم از چه سبکی استفاده شده است. حتی اگر نسبت به سبک های موجود هیچ آشناییتی نداشته باشیم. در هر حال می خواهیم تا اطلاعات اولیه ای را بدست آوریم. زیرا بر این عقیده ایم که اگر نمای طراحی نمای کلاسیک را برای ساختمان در نظر گیریم برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز به همین شیوه عمل خواهیم کرد.

اما چه متریال هایی در این مسیر مورد استفاده قرار میگیرد؟ در ادامه قصد داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

انواع متریال در طراحی نمای کلاسیک

نما را باید پوشش نهایی ساختمان بدانید. پوششی که جلوه ای بی نظیر به ساختمان می بخشد. همین پوشش است که افراد را به قضاوت وامیدارد. اما چه متریالی در طراحی نمای کلاسیک بکار گرفته می شود؟ البته نباید از این مسئله غافل شوید؛ هر چه هزینه بیشتری را بابت طراحی نمای خود بپردازید و دقت بیشتری در اجرای آن بکار گرفته شود، جلب کنندگی بالاتری دارد. با این حال خالی از لطف نیست که انواع مختلف متریال ها را همراه با مزایای شان بشناسید.

متریال سنگ

چند ساختمان را دیده اید که برای طراحی نمای کلاسیک آن از سنگ استفاده کرده اند؟ باید بگوییم از گذشته تا کنون سنگ ها نه تنها یکی از رایج ترین و محبوب ترین متریال بکار گرفته شده در طراحی نمای بوده است. بلکه از آن به عنوان یکی از گران ترین متریال موجود در بازار ایران یاد می شود. از طرفی تنوع بسیار بالای این نوع از متریال باعث شده تا محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان داشته باشد و طرح هایی متنوع و جذاب را به وجود آورند.

زمانی که از سنگ در نمای کلاسیک ساختمان استفاده می کنید، در واقع مطمئنید که با هیچگونه عدم تغییر رنگ و جذب گرد و غبار روبرو نخواهید شد. حتی با گذشت زمان از کیفیت آن کاسته نخواهد شد و سطح صیقلی خود را حذف می کند. از جمله دیگر مواردی که باعث می شود طراحان به سراغ سنگ بروند، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، تنوع بسیار بالا در رنگ و جنس، اجرای سریع و آسان است. هر چند قیمت بالای آن شک و شبهه ای را در حین خرید ایجاد می کند. اما اگر به دنبال محصولی با طول عمر بالا هستید، سنگ بهترین گزینه برای شماست.

طراحی نمای کلاسیک سنگ

متریال فایبر سمنت برد

فایبر سمنت برد را باید از جمله پنل های سیمانی بدانید که دارای فیبر هستند. این فیبرها از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و در عین حال می توانند ظاهر بسیار مناسب و زیبایی را برای ساختمان فراهم آورند. فایبر سمت برد حتی در برابر آتش و رطوبت نیز دارای مقاومت بالایی بوده و به ندرت از خود آسیب هایی را بروز می دهد. حتی دچار خوردگی توسط حشرات نیز نخواهند شد.

شما می توانید این محصول را در طرح های مختلف اعم از چوب، آجر و… تهیه کنید. هر چند باید قبل از اجرای آن با مشاور و طراح خود مشورت هایی را صورت دهید تا در نهایت نتیجه دلخواه حاصل شود. در این مسیر کارشناسان و متخصصان شرکت معماری فرید-ارجمند آماده اند تا راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

طراحی نمای کلاسیک فایبر سمنت برد

متریال آجر در طراحی نمای کلاسیک

آجر را باید یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین متریال بکار رفته در طراحی نمای کلاسیک ساختمان ها بدانید. تاکنون چند ساختمان آجرنما را مشاهده کرده و حس نوستالژیک به سراغ شما آمده است؟ آجر نما که هنوز هم بسیاری از سطوح بیرونی ساختمان ها را تشکیل می دهد، جزو متریال هایی است که نسبت به گزینه های دیگر از قیمت مناسب تری برخوردار است. استفاده از آجر در طراحی نما به این معنا نیست که شما نمایتان را به روش سنتی و از مد افتاده طراحی می کنید. طراحی نما می تواند با کمک متریالی مثل آجر نیز به نحوی صورت بگیرد که کاملا مطابق با معیارهای روز باشد.

در حال حاضر ساختمان های کلاسیک و مدرن بسیار زیادی در سطح شهر وجود دارند که با بکارگیری آجر در طراحی نما، ظاهری خارق العاده را خلق می کنند. آجر در نهایت زیبایی حسی گرم و دعوت کننده را در تناسب با معماری مورد نظر به مخاطب القا می کند. از مهمترین ویژگی این متریال، عدم احتیاج به هیچگونه نگهداری است. به کمک یک نمای آجری شما می توانید تا سال ها بدون نیاز به تمیز شدن ظاهر اولیه خود را حفظ کنید.

طراحی نمای کلاسیک آجر

نمای بایرامیکس

از نمای بایرامیکس چه می دانید؟ ایده بهره گیری از دانه های مرمر و سرامیکی در نمای ساختمان برای اولین بار توسط یک شرکت ترکیه ای اجرا شد که نام آن را بایرامیکس گذاشتند. برای ساخت این متریال متخصصان از دانه های مرمر، سرامیک و گرانیت استفاده کردند که درون آن از چسب های مصنوعی و طبیعی پر شده بود. سپس آن را در اندازه های دلخواه برش دادند. از مهم ترین ویژگی هایی که باعث می شود طراحان به سراغ بهره گیری از آن بروند؛ پیاده سازی آسان و سریع آن، رنگ های بسیار متنوع، قیمت معقول، سهولت در نصب و مقاومت بالا در برابر شرایط نامساعد جوی است.

نمای بایرامیکس

اگر قصد بهره گیری از این محصول را در طراحی نمای کلاسیک ساختمان خود دارید، توصیه می شود با کارشناسان و متخصصان شرکت معاری فرید – ارجمند صحبت کنید. آنها راهنمایی های دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.
فکر می کنید کدام یک از متریال های موجود می تواند نمای دلخواه شما را برای ساختمان فراهم آورد؟