دکوراسیون بالکن های کوچک شاید در ابتدا کاری سخت جلوه کند. فضا کوچک و غیر قابل استفاده به نظر برسد. اکثر ما امروزه در آپارتمان هایی با متراژ کوچک زندگی میکنیم. زندگی شهری و قیمت های بالا دلیل بر این موضوع است. بالکن های کوچک نیز در آپارتمان های ما محل گذاشتن وسایلی شده که شاید زیاد به آن نیاز نداریم. و بیشتر این مکان به انباری تبدیل می شود.

اما یادمان نرود که ارتباط با طبیعت و فضای آزاد و همچنین استفاده بهینه از فضا باعث بهبود کیفیت زندگی می شود. پس بهتر است اینبار با دقت بیشتری به فضاهای کوچک خانه ی خود دقت کنیم و برای آنها نیز دکوراسیونی زیبا طراحی کنیم. یکی از این موارد دکوراسیون بالکن های کوچک می باشد.

  • دکوراسیون بالکن بالکن خود را دقیق اندازه گیری کنید:

در گام ابتدایی دکوراسیون بالکن های کوچک اندازه گیری دقیق اهمیت بسیاری دارد. زیرا اشتباه در اندازه ها ممکن است سبب خرید های نامناسب برای این فضا شود. شما باید بدانید چه میزان فضا دارید تا اشیای و مبلمان مناسبی را انتخاب کنید. پس گام اول داشتن یک متر و اندازه گیری فضای مفید و همچنین درب ورودی بالکن می باشد.

  • کفسازی بالکن :

شاید کمترین اهمیت از دید شما کف باکن باشد. اما ایده های جذاب برای این قسمت می تواند به زیبایی و راحتی هرچه بیشتر شما کمک کند. اگر می توانید از کفپوش های طرح چوب و یا طرح سرامیک استفاده کنید.

اگر فضایی سر سبزتر مد نظر دارید از چمن مصنوعی بهره ببرید. استفاده از قالیچه های کوچک کمک میکند تا همیشه پای خود را در دمای مناسبی نگه دارید.

  • گل و گیاه را به بالکن خود را اضافه کنید :

یکی از عناصر مهم در زندگی گیاهان و طبیعت است. گیاهان فضا را تلطیف کرده و آرامش را بازمیگرداند. اما چگونه در دکوراسیون بالکن های کوچک گیاهان را بگنجانیم؟ از گیاهان سبز استفاده کنید و گلدان هایی که بر روی نرده ها نصب می شوند و یا بر روی دیوار آویز می شوند. و همچنین از سقف می توانید گلدان ها را آویزان کنید. این کار موجب می شود تا فضای مفید شما درگیر نشود. ذخیره فضا برای بالکن های کوچک بسیار اهمیت دارد.

  • حصیر و پرچین برای جلوگیری از دید :

شاید فاصله تراس شما از همسایه و خیابان کم باشد و دید مستقیم داشته باشد. بهترین کار برای کم کردن دید و همچنین زیبایی می تواند حصیر هایی باشد که به نرده ها نصب میکنید. چوب های بامبو نیز برای این کار مناسبند. و به عنوان پرچین می توانید از آنها بهره ببرید. در نظر داشته باشید که پوشاندن کل دید شاید شما را حال و هوای طبیعت و فضای آزاد دور کند.

  • مبلمان بالکنمبلمان مناسب برای دکوراسیون بالکن های کوچک :

دکوراسیون بالکن های کوچک به مبلمانی چند منظوره احتیاج دارد. علاوه بر این مبلمان باید راحت باشد. در ابتدا باید ببینید که چه فعالیت هایی را ممکن است در بالکن خود انجام دهید. کتاب خواندن، کار با لپتاپ، صرف قهوه و چای و عصرانه و …

مبلمانی که دارای کشو باشد یکی از گزینه های مناسب برای بالکن است. زیرا به شما فضای ذخیره سازی وسیله های اضافه را نیز میدهد. و یکی از بزرگترین مزیت ها برای آپارتمان ها با فضای کوچک است.

برای کار با لپتاپ یکی از گزینه ها تخته هایی است که به دیوار یا نرده ها در ارتفاع مناسب پیچ می شود. این میز ها به شما امکان این را میدهد که دو صندلی کوچک نیز در کنار آن قرار دهید. و هم برای کار با لپتاپ و وسایل مناسب است. و هم برای صرف چای و وقت گذراندن.

شاید شما نخواهید هزینه های زیادی برای دکوراسیون بالکن کوچک خود صرف کنید. می توانید از چیدن چند پالت بر روی یکدیگر به عنوان مبل استفاده کنید. روی آن بالش و کوسن هایی قرار داده و یک فضای راحت ایجاد کنید.

صندلی هایی که مانند تاپ هستند و از سقف آویزان می شوند نیز گزینه ی دیگری است که می تواند برای استراحت مناسب باشد. اگر اهل استراحت در فضای آزاد هستید می توانید با وجود این صندلی ها لذت دوچندان ببرید.

  • نورپردازی در بالکن:

نورپردازی یکی از مهم ترین قسمت های دکوراسیون بالکن های کوچک است. شما فقط در روز از بالکن استفاده نمیکنید. بهتر است از دو نوع نورپردازی استفاده کنید. یک نور زیاد برای مطالعه یا انجام کار به صورت چراغ مطالعه و متمرکز. و یک نور پردازی لایت و سبک برای نشستن در بالکن در شب بدون جلب توجه و بدون آلودگی صوتی.

ریسه های نوری، چراغ های کوچک زمینی و نورهای نقطه ای ریز می تواند نورپردازی مناسبی برای بالکن شما باشد.

  • اکسسوری در دکوراسیون :

هر دکوراسیون به اکسسوری خود احتیاج دارد. در دکوراسیون بالکن های کوچک نیز باید از اکسسوری و تزئینات مناسب آن فضا استفاده کرد. کوسن ها و بالشتک های رنگی هم به عنوان وسیله ی مورد نیاز و هم در نقش اکسسوری عمل میکنند.

شمع ها و جا شمعی های فانوسی می تواند یکی دیگر از گزینه های مناسب دکوراسیون بالکن باشد. در فضاهای کوچک استفاده از ظروف تزئینی پیشنهاد مناسبی نیست. پس بهتر است بالکن خود را زیاد شلوغ نکنید.

دکوراسیون داخلیدر نهایت:

بهتر است بالکن خود را مطابق سلیقه و نیاز های خود طراحی کنید. این کار را سخت نگیرید. وجود یک فضای کوچک با هوای آزاد برای استراحت می تواند انرژی از دست رفته در طول روز را به شما بازگرداند. تصور کنید که بیشتر بالکن های کوچک شهر گیاهانی داشته باشند. همین مورد کوچک می تواند هوای شهرمان را تا حد زیادی پاک کند.

زندگی در فضای شهری همه ما را خسته می کند. ریتم تند این نوع زندگی را با کارهای کوچک می توان شکست.