معرفی متریال مناسب در طراحی نما

اگر به فکر انتخاب و خرید متریال مناسب برای طراحی نما ساختمان خود هستید، باید بدانید فاکتورهای بسیار زیادی در این مسیر پیش روی شما قرار دارد. از جمله مهم ترین این فاکتوها باید به مواردی همچون زیبایی، مقاومت و هزینه های جاری اشاره کرد. اصلی ترین دلیل وجود تنوع در متریال ها را باید پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی دانست. درواقع ارائه این تنوع باعث ظهور خصوصیاتی منحصر به فرد جهت برطرف کردن نیاز مخاطبان خواهد شد.

اما مسئله اینجاست؛ برای تصمیم گیری هر چه بهتر در این زمینه، باید آشنایی کاملی با متریال مناسب در طراحی نما داشته باشید. این آشنایی به شما دید بازتر و آگاهانه تری می دهد و در نتیجه تصمیم گیری را برای شما آسان تر می کند. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

انواع متریال طراحی نما

آشنایی با انواع متریال طراحی نما

در ابتدای مقاله به این موضوع اشاره کردیم؛ در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم و همین مسئله تاثیری مستقیم در معرفی انواع مختلف متریال طراحی نما ساختمان داشته است. پس خیلی دور از انتظار نیست بخواهیم در ادامه این مقاله این متریال را برای شما شرح دهیم.

نمای آجری

آجر را باید یکی از قدیمی ترین متریال ها در طراحی نما دانست. آجر نما که امروزه توانسته بخش بزرگی از سطوح بیرون ساختمان ها را به خود اختصاص دهد، جزء آن دسته از متریال هایی قرار میگیرد که از قیمت مناسب تری نسبت به سایر گزینه ها برخوردار است. هیچ نیازی هم به نگرانی درباره قدیمی بودن این متریال نیست. زیرا پیشرفت علم و تکنولوژی کمک کرده تا مطابق با معیارهای روز دنیا از آن بهره گرفته شود. مسلما ساختمان های آجرنمای بسیار زیادی را دیده اید که از طراحی نما خلاقانه برخوردارند.

از طرفی شما باید آجر را یکی از فوق العاده ترین متریال های نما بدانید که در عین ایجاد یک حس گرم و دعوت کننده، با معماری مدرن تناسب دارد. خصوصا اینکه هیچگونه نیازی به مراقبت نیز ندارد. شما میتوانید تا سال ها بدون نیاز به هرگونه تمیز شدن، ظاهر اولیه آنها را حفظ کنید.

طراحی نمای آجری ساختمان

نمای سیمان سفید

اگر به سبک مدر علاقمند هستید، باید بدانید سیمان سفید یکی از محبوب ترین گزینه های طراحان این سبک می باشد. این سبک، ساده و بی آلایش بوده و متریال های بکار رفته در آن در شکل گیری آنها نیز بسیار ساده و یکدست می باشد. از جمله معروف ترین و کاربردی ترین این متریال ها باید به سیمان سفید اشاره کنیم. در ابتدا هزینه کم این متریال بود که افراد را به سمت خود کشاند. اما به مرور زمان و ظهور سبک های مختلف، افراد از آن در موارد مختلف و طراحی نماهای متفاوت استفاده کردند.

خصوصا اینکه بهره گیری از این متریال، مزایای زیادی را نیز با خود به همراه دارد. از جمله اینکه سرعت اجرای نما به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کند. اگر اجرای آن توسط افرادی متخصص و کاربلد صورت گیرد میتوانید اطمینان داشته باشید که تا مدت زمانی طولانی، قادر به حفظ ظاهر خود خواهد بود و عمر زیادی نیز دارد.
تنها عیب این متریال، کثیف شدن آن است.

طراحی نمای سیمان سفید

نمای سنگ

سنگ را باید از جمله متریال های بسیار محبوب در طراحی نما بدانید. در حال حاضر انواع مختلفی از سنگ ها در بافت و رنگ متفاوت در بازار موجود می باشد. شما میتوانید با توجه به سبک ساختمان و همچنین سلیقه تان، محصول مورد نظر را انتخاب کنید. این مسئله را نیز باید بدانید؛ سنگ ها دارای خصوصیاتی می باشند. از جمله اینکه دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت هستند. سنگ به راحتی در برابر دود، گرد و غبار از خود مقاومت نشان می دهد و هیچ اثری از آنها بر ظاهر خود باقی نمی گذارد. به همین دلیل میتوان گفت نسبت به سایر متریال های موجود تمیزتر خواهد ماند.

اگر بتوانید در طراحی نما از سنگ هایی مرغوب با روش اجرای مناسب استفاده کنید، عمر نما را تا حدود زیادی تامین کرده اید. تنوع رنگ و جنس سنگ نیز از مواردی است که در متمایز نمودن این متریال از سایر گزینه ها نقش بسیار مهمی ایفا می کند. البته باید توجه داشته که هزینه اجرای نمای سنگی می تواند به مراتب بیشتر از اکثر گزینه ها باشد.

طراحی نمای آجری

نمای چوبی

چوب از جمله زیباترین و دوست داشتنی ترین متریال ها در طراحی نما ساختمان می باشد. محال است نمایی ساخته شده از چوب را ببینید و محو زیبایی و متمایز بودن آن نشوید. خصوصا اینکه تکنولوژی با آن ترکیب شده و مقاومت آن را در برابر شرایط جوی تا حدود قابل توجهی افزایش داده است.

پس بهره گیری از آن نمی تواند نگرانی های گذشته را برای افراد به همراه آورد.البته با وجود تمامی مواردی که گفته شد و با وجود تمامی پیشرفت ها، نگهداری از نمای چوب با سایر متریال ها در طراحی نما تفاوت هایی دارد. این قبیل از نماها به نگهداری های ویژه نیازمند هستند و باید با مواد پوششی مناسب در مقابل عوامل بیرونی حفاظت شوند که در طول زمان نیاز به تمدید خواهند داشت. از طرف دیگر؛ تنوع طرح و رنگ چوب های مورد استفاده در طراحی نما از ویژگی های مثبت این متریال به حساب می آید. چوب را می توان به سادگی و در قالب پنل های آماده در طراحی مورد استفاده قرار داد که سرعت و تمیزی کار را افزایش می دهد.

 نمای چوبی

نمای شیشه در طراحی نما

اگر رویای داشتن یک ساختمان تمام شیشه را در سر میپرورانید، باید بگوییم در دوران بسیار خوبی زندگی می کنید. زیرا تکنولوژی های معرفی شده به دنیا کمک می کند تا از شیشه به عنوان یک متریال در طراحی نما استفاده نمائید. به همین دلیل است که امروزه در کنار تمامی متریال های معرفی شده؛ نام شیشه به عنوان یکی از زیباترین متریال ها می درخشد. به گونه ای که حتی میتواند عنصر اصلی تشکیل دهنده نما باشد. اگر ساختمان مدنظر شما از لحاظ اشراف هیچ مشکلی نداشته باد، شیشه بهترین گزینه برای هر چه بیشتر جذابیت بخشیدن به آن است.

هر چند برای بهره گیری از آنها به یک چارچوب نیاز دارید تا صفحات شیشه را دربر بگیرد. کیفیت شیشه های مورد استفاده در طراحی نما، زمانی که این متریال در سطح وسیعی به کار می رود، مواردی مثل عایق بودن، مقاومت در برابر شکستن و جلوگیری از ورود اشعه های مضر را در بر می گیرد.

 نمای شیشه

کلام آخر

تا حد امکان شما را با متریال های مناسب در طراحی نما آشنا کردیم. هر چند در دنیای پیشرفته امروزی، متریال های بی شمار دیگری وجود دارد که میتواند به عنوان نما مورد استفاده قرار گیرد. اگر خواهان بهره گیری از متریالی خاص برای نمای ساختمان خود هستید، میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید تا کارشناسان و متخصصان ما راهنمایی هایی خاص در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.