نقش طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم نگاهی به زندگی مردم امروزی خصوصا نسل جدید بیاندازیم، متوجه می شویم که آنها هیچگاه به توقف در گوشه ای از طبیعت نمی پردازند. از زیبایی کوه ها و گل های رنگارنگ لذت نمیبرند. درواقع به سختی خود را درگیر کار کرده اند و برای رسیدن به اهداف شان سراسر تلاش شده اند. هر چند نمیتوان از این سبک زندگی ایراد گرفت اما استشمام رزهای زیبا میتواند منبع الهامی برای آنها باشد. منبعی که حتی زندگی شان را دستخوش تغییرات گسترده می کند. دقیقا همین کمبود بود که معماران را برآن داشت تا نقش طبیعت را در طراحی دکوراسیون داخلی بیشتر کنند.

تاریخ به ما نشان داده که انسان ها به سمت جذابیت های طبیعی و ارگانیک کشیده می شوند. زیرا حسی توامان با آرامش و امنیت در آنها به وجود می آید. حال اگر چنین حسی در فضای خانه به وجود آید چه می شود؟ مطمئنا ورود به چنین خانه ای بسیار حیرت انگیز خواهد بود. گویی که تمامی بخش ها، به گرمی از شما استقبال می کنند. الهام گرفتن از طبیعت در زندگی حس شادابی را در انسان ها از بین نمی برد. اما سوال اصلی اینجاست؛ چگونه میتوان طبیعت را در طراحی دکوراسیون داخلی جای داد؟ چگونه عناصر مختلف طبیعت را به جهت کاهش استرس های روزمره در دل خانه بکار برد؟

اگر قصد بهره گیری از اجزای طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی را در ذهن دارید، توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی در این زمینه خدمت شما ارائه دهیم.

روش هایی برای ورود طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی

روش هایی برای ورود طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی

این روزها ما در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم، دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و روش هایی جدید و نوین را برای رسیدن به خواسته هایمان پیش روی ما می گذارد. این مسئله حتی در رابطه با ورود و نقش طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی نیز صدق می کند. اما چگونه طراحان چنین خواسته و چنین حقیقتی را در زندگی مان بکار میگیرند؟ بیایید با این روش ها آشنا شوید.

تغییر پالت رنگ دکوراسیون منزل

این ضرب المثل را شنیده اید؟ « تا باران نبارد، گل نروید» ؟ این جمله نشان دهنده فصل بهار است. فصلی که گل ها از دل خاک بیرون می آیند و به عنوان یک منبع الهام فوق العاده برای طراحی دکوراسیون خانه عمل می کنند. رنگ هایی مانند نارنجی، زرد، قرمز و ارغوانی که هر کدام با تنالیته ای از آرام تا ملایم، محیطی برجسته و شاداب را به وجود می آورند.

از طرفی اگر میخواهید خانه شما نمادی از فصل تابستان باشد بهتر است از رنگ های موجود در آسمان، سبز دیده شده در چمنزار و حتی رنگ زرد خورشید استفاده کنید.

این مسئله غیرقابل کتمان است که پاییز رنگارنگ ترین فصل سال است. شما میتوانید برای ورود پاییز به منزل تان به سراغ رنگ هایی مانند قرمز، خصوصا نارنجی و سبز و زرد بروید. سرانجام به فصل سرد زمستان میرسیم. فصلی که با رنگ های طوسی و سفید عجین شده است. شاید این فصل تک رنگ باشد اما یک منبع الهام بسیار خوب برای ایجاد فضایی دلنشین در محیط خانه است.

شما میتوانید با تغییر پالت رنگی منزل تان، حالت فعلی را تغییر دهید. این تغییر رنگ نه تنها چهره ای جدید به خانه تان می بخشد بلکه شادابی را به چهره شما نیز منتقل میکند. از طرفی وجود طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی را نیز فریاد میزند.

تغییر پالت رنگ دکوراسیون داخلی منزل

آجر را یک نقطه کانونی در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بدانید

آجر از جمله قدیمی ترین مصالحی است که در ساختمان خانه ها مورد استفاده قرار میگیرد. هر چند در گذشته از آن در نمای بیرونی ساختمان استفاده می کردند اما در حال حاضر به طراحی دکوراسیون داخلی نیز راه یافته و توجه بسیاری از طراحان را به سمت خود جذب کرده است.

آجر را باید نماد یک عنصر طبیعی بدانید که حس و حالی منحصر به فرد را در منزل به وجود می آورد. امروزه به واسطه پیشرفت های صورت گرفته و طراحی های مدرن، آجرها از جذابیت بالایی برخوردار می باشند. یکنواخت بودن آن در یک الگو منجر شده تا منظره ای بسیار جذاب برای فضای داخلی خانه های شهری به وجود آید. رنگ و بافت متفاوت و زیبایی خاصی که به هر اتاق می بخشد نیز، این جذابیت را دو چندان کرده است. تا حد امکان طراحان و متخصصان دکوراسیون داخلی تلاش می کنند از حالت طبیعی آجر به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کنند. حتی رنگ آمیزی آجرها میتواند نشان دهنده منظره و ظاهری ظریف و لطیف باشد.

آیا در دکوراسیون منزل شما از آجر استفاده شده است؟ فکر می کنید آجر می تواند طبیعت را در طراحی دکوراسیون داخلی زنده کند؟ در این مسیر حتی میتوانید با کارشناسان و متخصصان شرکت فرید – ارجمند ارتباط برقرار کنید. آنها راهنمایی های دقیقی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

از عناصر در حال حرکت طبیعت برای دکوراسیون منزل الهام بگیرید

تاکنون چندبار به عناصر در حال حرکت طبیعت توجه کرده اید؟ حال این عنصر میتواند شاخه ای بر روی درخت باشد یا حتی حرکت بال های پرده ای که به سرعت به سمت مقصد خود می رود. هر کدام در نوع خود عنصری در حال حرکت به حساب می آیند. شما می توانید از این ایده برای ورود طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید.

البته این ایده چنین نیست که عناصر داخل خانه شما در حال حرکت باشد. مفهوم به این شکل است؛ زمانی که چشم در داخل خانه حرکت کرده و اجزای بکار رفته در آن را مشاهده می کند، همه عناصر طبیعت را ببیند. اگر خانه ای کوچک و نقلی دارید و صدد بزرگ تر نشان دادن آن هستید، این ایده میتواند کمک کننده باشد. شما حتی میتوانید با آویزان کردن آثار هنری از سقف تا کف و حتی پرده های بلند نیز این ایده را محقق کنید.
با این کار چشم در اتاق حرکت می کند و فضای زندگی شما حیات تازه ای میگیرد.

از جذابیت های متضاد طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید

شاید منظره بیابان با ابشارهای زیبا نتواند بهترین مثال برای جذابیت های متضاد طبیعت باشد. اما این روزها عناصری در طبیعت دیده می شود که هر چند با یکدیگر در تضادند اما قرارگیری آنها در کنار یکدیگر نتیجه ای جذاب و دیدنی را به همراه دارد. به عنوان نمونه؛ رنگین کمان یکی از عجیب ترین و دیدنی ترین عناصر طبیعی به حساب می آید که چندین رنگ متفاوت را به زیبایی در کنار هم قرار داده است.

برای ورود طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی میتوانید از رنگین کمان الهام بگیرید. در عین حال به رنگ های متضاد در چرخه رنگ نگاه کنید. به عنوان مثال؛ رنگ های زرد و ارغوانی یک ترکیب فوق العاده زیبا را به وجود می آورند. از طرفی نارنجی و آبی نیز یک ترکیب منحصر به فرد شناخته می شوند. ایا بکارگیری این جذابیت های متضاد در طراحی یک اتاق نمیتواند فضایی با زیبایی دو چندان به محیط بدهد؟ پس از این ایده استفاده کنید و ترکیب رنگ ها برای یک خانه رنگین کمانی را در خانه خود اعمال کنید تا هر کس که وارد خانه شما می‌شود با تعجب و تحسین به طراحی و ایده‌های موجود در آن نگاه کند.

نقش طبیعت دکوراسیون داخلی منزل

تاثیر چوب بر ذهن و روح انسان را نادیده نگیرید

بسیاری از افراد و صاحبان خانه چوب را ماده ای پر نقش و رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی می دانند. آنها بر این عقیده اند که چوب میتواند همچون سنگ های مرمر، براق باشد. و حتی برای آشکار کردن نواقص تجملات، خام و بدون رنگ آمیزی باقی بماند.

زمانی که از چوب در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می کنید، به نوعی منحصر به فردترین روش را برای ورود طبیعت در طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود بکار گرفته اید. شاید چوب بسیار ساده باشد اما به عنوان گرم ترین عنصر طبیعت شناخته می شود و از کاربردهای متفاوت و جالبی نیز برخوردار می باشد. تحقیقات نشان می دهد انسان ها به طور ذاتی به سمت محیط های احاطه شده با چوب جذب می شوند و آرامش بیشتری بدست خواهند آورد.
این روزها به واسطه ظهور سبک های مختلف طراحی دکوراسیون داخلی، بهره گیری از چوب در طراحی دیوار، سقف، کفپوش، راه پله، در و پنجره و لوازم دکوراتیو و حتی مبلمان نیز رواج پیدا کرده است.

کلام آخر

فکر میکنید کدام یک از روش های گفته شده در این مقاله می تواند طبیعت را در طراحی دکوراسیون داخلی منزل شما فراهم آورد؟ خوشبختانه این روزها در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان شرکت فرید – ارجمند آماده اند تا اطلاعات دقیق و کاملی را در اختیار شما قرار دهند.