ویژگی های مهم شرکت طراحی نما

شرکت های طراحی نما بسیاری در زمینه طراحی نما ساختمان، طراحی دکوراسیون داخلی و معماری منظر و … تاسیس شده اند. انتخاب از بین این شرکت ها برای سپردن طراحی های متفاوت بخصوص طراحی نمای ساختمان بسیار دشوار خواهد بود. این کار زمانی دشوار تر خواهد شد که ندانیم چه خدماتی در یک شرکت طراحی نما باید به ما داده شود تا به مقصود مورد نظر خود برسیم. و با یک هزینه مناسب و معقول بهترین خدمات را داشته باشیم.

در این مقاله سعی داریم تا شما را با برخی از ویژگی های مهم شرکت طراحی نما آشنا سازیم تا بتوانید به درستی خدمات مورد نظر خود را از یک شرکت دریافت نمایید.شرکت طراحی نما

طراحی نمای ساختمان :

یکی از مهم ترین قسمت های طراحی و معماری مربوط به طراحی نمای ساختمان است. طراحی نما ساختمان در قسمت های مختلف کشورمان با چالش های بسیاری همراه است. یک معمار و طراح باید بکوشد تا ابتدا در زمینه های مختلف معماری و تحقیقات آن خبره گشته و سپس به طراحی نما بپردازد.

طراحی نما به سبک و شیوه اروپایی، در ایران به سختی امکان پذیر است. طراحان معروف اروپایی، آمریکایی و … با محدودیت های اصلی شهری مواجه نیستند و معمولا خلاقیت آن ها در ساختمان های شاخص تر مشخص است. ساختمان های مسکونی شهری در ایران نمی تواند مانند ساختمان های بدون محدودیت طراحی و ساخته شود. بهترین گزینه طراحی نما ساختمان در ایران، ایجاد عملکردی مناسب و ظاهری سازگار است که چالش های اصلی زمین و بنا را حل نماید.

دانش شرکت طراحی نما :

یکی از ویژگی های شرکت طراحی نمای خوب سطح دانش بالای طراحان آن است. این موضوع تمام ویژگی های اصلی شرکت را تحت تاثیر قرار میدهد. زیرا طراحان و معماران شرکت هم با دانش روز معماری و تکنولوژی آشنایی دارند و هم چالش ها و موانع را میشناسند و می توانند بهترین طراحی ها را به کارفرما ارائه دهند.

  1. شناخت انواع سبک های طراحی نما

طراحان یک شرکت معماری باید انواع سبک های طراحی و معماری را بشناسند و دانش کاملی در رابطه با آن داشته باشند. سبک هایی که در ایران امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته (نمای رومی، نمای کلاسیک، نمای مدرن) در صدر جدول دانش آنها قرار میگیرد اما به این معنی نیست که از سبک های دیگر دانشی نداشته باشند. سبک طراحی نما با توجه به محل قرارگیری بنا، ضوابط و سلیقه کارفرما انتخاب می شود.

  1. طراحی نما با توجه به اقلیم در شرکت طراحی نما

در یک شرکت طراحی نما، اقلیم حرف اول را میزند. شناخت اقلیمی که در آن بنا احداث میگردد و اصول اجرایی نمای ساختمان که به کلی تحت تاثیر آن قرار میگیرد. تاسیساتی که در ساختمان ها تعبیه میگردد مانند انواع تجهیزات سرمایشی و گرمایشی باید در هنگام طراحی کلی انتخاب شده و سپس جایگاه انها در نما و یا بام مشخص میگردد. نوع بام و یا سایه اندازهای نما و … همه و همه با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه انتخاب میگردند.

  1. نمای کلاسیک انتخاب متریال در نما

متریال های استفاده شده در نما نیز به مورد بالا که همان اقلیم است بسیار بستگی دارد. شما باید متریال و مصالحی در نما به کار ببرید که با شرایط آب و هوایی منطقه سازگار باشد. همچنین استفاده از متریال های بوم آور همیشه در اولویت طراح و معمار قرار میگیرد. مصالح و متریال های استفاده شده در نما باید دارای طول عمر بالا و کیفیت مناسب باشند زیرا در معرض بیشترین آسیب محیطی قرار میگیرند.

طراح و معماری موفق است که دانش متریال روز و کاملی داشته باشد. تا بتواند بهترین ها را طراحی نماید.

  1. توجه به بافت شهری و منطقه

طراحی هایی مورد قبول شهرداری هر منطقه قرار میگیرد که متناسب با بافت شهری باشند. ظاهر شهر ما کاملا با نماهای ساختمان ساخته می شود. بنابراین جلوه ی بصری هر بنا ارزش بسیاری دارد. حتی اگر یک شهر یا منطقه ضوابطی برای سازگاری نما با بافت منطقه نداشته باشد، یک شرکت طراحی نما موظف است با تحقیق در مورد این موضوع نمایی سازگار و هماهنگ ایجاد نماید. تا دچار آلودگی بصری نشویم.

  1. نورپردازی مناسب

نمای یک ساختمان فقط در روز دیده نمی شود بلکه بخشی از نمای شهری در شب نیز هست. بنابراین باید بدانیم که چگونه یک نمای مناسب و با نورپردازی مشخص ایجاد نماییم. به همین دلیل یک طراح باید اطلاعاتی در مورد نور و نحوه نورپردازی داشته باشد. زیرا مسئله ای جدا از بحث طراحی نما نبوده و باید رعایت گردد.

  1. شناخت سازه ای کافی

سعی کنید برای طراحی نمای خود سراغ شرکت های معتبری بروید که معماران و مهندسانی کاربلد داشته باشد. برای طراحی نما فقط موارد بالا کافی نیست بلکه یک طراح باید شناخت سازه ای نیز داشته باشد و پس از طراحی نما یک مهندس عمران یا سازه بهتر است آن را تایید نماید. زیرا از لحاظ وزن نما و قرار گرفتن هر متریال در کتار یگدیگر و همچنین نحوه اجرای سازه آن باید مشاوره انجام پذیرد تا بهترین گزینه بدون هیچ مشکلی ایجاد شود. پس تنها به ظاهر زیبا نمی توان اکتفا کرد.

  1. طراحی نما با توجه به بودجه کارفرما

یکی از گزینه هایی که در یک شرکت طراحی نما مطرح می گردد بودجه ی کلی کارفرماست. شرکتی مناسب است که بتواند با بودجه های متفاوت (معقول) طراحی های خوب و قابل قبولی ارائه دهد. پس توجه به این نکته نیز هنگام انتخاب شرکت مناسب برای طراحی نما خائز اهمیت است.

به همین منظور ما به شما پیشنهاد میدهیم تا برای طراحی نمای خود با شرکت هایی وارد همکاری شوید که در ابتدا مشاوره های لازم را به شما میدهند و سپس با دانش کافی طراحی متناسب با بودجه ی شما ارائه میدهند.

می توانید در این زمینه با طراحان شرکت طراحی نما فرید-ارجمند در ارتباط باشید.