رستوران ساحلی کیش

پروژه طراحی رستوران ساحلی کیش

اطلاعات پروژه

زیر بنا : –

تعداد طبقات : –

تعداد واحد : –

مساحت لابی : –

سازه : –

عکاس : –

موضوع : طراحی اینداستریال رستوران 

آدرس : جزیره کیش، کیبل اسکی

تیم طراحی : مصطفی فرید – صابر ارجمند

آرشیتکت : شالیزه نوذری

مجری : –

کاربری : رستوران

سال ساخت : –

موضوع : طراحی رستوران

آدرس : جزیره کیش، کیبل اسکی

تیم طراحی : مصطفی فرید – صابر ارجمند

آرشیتکت : شالیزه نوذری

مجری : –

کاربری : رستوران

سال ساخت : –

زیر بنا : –

تعداد طبقات : –

تعداد واحد : –

مساحت لابی : –

سازه : –

عکاس : –

طراحی اینداستریال

سبک اینداستریال

با پیشرفت علم و مکانیزه شدن دستگاه های تولیدی تعداد نیروی انسانی محدود و محیط کارخانه ها کوچک و کوچکتر شد و با توسعه ی شهر ها به سمت حومه ها ، کارگاه های متروک به شهر ها راه یافتند و ابتدا محل اسکان افراد بی خانمان شدند و پس از آنکه شهرداری ها این کارگاه ها را به مزایده گذاشتند ، شرکت های معماری زیادی خواستار خرید این پروژه ها شدند .

علت این تقاضا در شرکت های معماری این بود که این سازه ها بخشی از تاریخ را به خود اختصاص داده و وقایع و رویداد های تلخ و شیرین فراوانی را دیده بودند. از کارگران زحمتکش و ساده و پر تلاش گرفته تا کارفرمایان زورگو و سختگیر و از دعواهای محیط کار تا دوستی هایی که تا پایان عمر ادامه داشت . از باور های اساسی طراحی اینداستریال این است که نباید با آجر و بلوک دیوارها را پوشاند و تاسیسات را پنهان کرد. از این رو این سبک معماری را سبکی اعتراض گونه در برابر معماری کلاسیک که تمام دیوار ها و تاسیسات را با لوکس ترین مصالح می پوشاند می شناسیم و بر این باوریم که این سبک ، با مخاطبانشان صادق و رو راست است و شکلی اعتراض گونه به مصرف گرایی و ظلم به شمار می آید .

پیشگفتار

سبک طراحی اینداستریال مطلبی است که در این بخش از نظرتان می گذرد و طی آن با سبک طراحی اینداستریال آشنا می شوید. ریشه ی این سبک معماری به دوره ی انقلاب صنعتی اروپا باز می گردد. در خانه های با طراحی اینداستریال ، معمولاً نمایی از دیوار های آجری در کنار وسایل چوبی- فلزی و لهجه های مسی به چشم می خورد. در این سبک شما می توانید یک طراحی سبک ، شیک و روشن انتخاب کنید یا اینکه از وسایل عتیقه و رنگ های تیره تر در فضایی با نور کمتر بهره ببرید.

رستوران سبک اینداستریال

ویژگی طراحی داخلی به سبک صنعتی:

طراحی داخلی به نحوه طراحی المان های موجود در یک فضا برای ایجاد زیبایی هر چه تمام اشاره دارد. در عصر حاضر طراحی داخلی از جمله پرطرفدارترین مباحث در هنر معماری است. سبک طراحی اینداستریال نوعی سبک دکوراسیون داخلی ست که در عین خاص بودن مورد استقبال خیلی از شرکت های معماری قرار نمیگیرد اما طرفداران مخصوص به خود را دارد. متریال هایی که در این نوع دکوراسیون داخلی استفاده میشوند متریال های خام بدون پرداخت هستند. در واقع شما به طور مستقیم میتوانید مصالحی مانند آلومینیوم, آهن, بتن, آجر و … را در این نوع دکوراسیون داخلی مشاهده نمائید. علاوه بر آن تجهیزات سرمایشی و گرمایشی, کابل های برق, لوله های تاسیسات و … کاملا قابل رویت بوده و هیچ پوششی برای تاسیسات در سبک صنعتی در نظر گرفته نشده است.

طراحی داخلی به سبک صنعتی

آنچه در سبک طراحی اینداستریال از اهمیت ویژه ای برخوردار است, کاربردی بودن فضاست.

عناصری که در طراحی دکوراسیون به این سبک مورد استفاده قرار میگیرند کاملاً کاربردی هستند و جنبه تزئینی ندارند. سبک طراحی اینداستریال فضایی سرد و بی روح ایجاد میکند و استفاده از فلزات خصوصاً آلومینیوم دلیل اصلی این حس میباشد.

طراحی داخلی به سبک صنعتی

یکی از ویژگی های اصلی دکوراسیون داخلی به طراحی اینداستریال استفاده از پلان باز است.

فضاهایی که با این سبک در شرکت های معماری طراحی میشوند اصولاً به صورت یکسره بوده و به ندرت تفکیک میشوند. البته این نیز بستگی به نوع فضا و کاربرد آن دارد. اگر به دکوراسیون فضاهایی که به روش اینداستریال طراحی شده اند دقت نمائید متوجه میشوید که فضای مجزا کمتر به چشم میخورد و اثری از دیوار یا جداکننده وجود ندارد.

پالت رنگی که در دکوراسیون داخلی صنعتی شامل رنگ های خنثی مانند سیاه, سفید, خاکستری و … میباشد.

در سبک صنعتی نمیتوان از رنگ های شاد و برجسته استفاده نمود. تن رنگ های به کار رفته باید سایه روشنی از رنگ های خنثی باشد. رنگ های سیاه و سفید اگر به همراه رنگ قهوه ای مورد استفاده قرار گیرند فضای شما را دگرگون کرده و زیبایی را دوچندان مینماید. در سبک طراحی اینداستریال میتوان از وسایل مدرن و قدیمی در کنار هم استفاده نمود. ترکیب این وسایل باعث میشود فضای شما زیباتر و جذاب تر به نظر بیاید.

سبک اکسپوز در طراحی داخلی کافی شاپ و طراحی رستوران

طراحی اینداستریال
طراحی اینداستریال
طراحی اینداستریال

خیلی از اوقات دوست داریم اوقات فراغت خود را با دوستانمان در یک کافی شاپ بگذرانیم و حتی گاهی اوقات تنها و به صرف یک قهوه! در این جا ایده های مورد استفاده در شرکت های معماری به سبک اکسپوز داخل کافی شاپ و طراحی رستوران را به شما ارائه میکنیم. در طراحی اینداستریال و اکسپوز نمادهایی مانند دیوارهای آجری ناهموار، بتونهای خاکستری لکه دار و لامپهای آویزان از سقف به چشم میخورد.

زمانی اینها نمادی از ساختمانهای در حال ساخت بودند. به طراحی رستوران در مرکز شهر کاوالا، شهری در شمال یونان توجه کنید. متریالی مانند مس، موزاییک سیمانی مرمر نما، دیوارهای بتنی نمایان و سطوح چوبی قدیمی به کار رفته.در این کافی شاپ یک پلت فرم ساخته شده از چوب قرار دارد که مرز بین فضای شهری بیرون و داخل است که مشتریان میتوانند بر روی آن نشسته و از خوردن قهوه لذت ببرند. در طراحی رستوران میان دیوارهای قدیمی، آثاری هنری گنجانده شده. مانند تصویر ساخته شده توسط کاشی های سنتی و یک کرگدن که با قطعات مثلثی شکل ساخته شده است.

طراحی رستوران به سبک صنعتی ، بازی با نور و بتن

متریالی که به طور مشخص در طراحی رستوران مورد استفاده قرار گرفته است بتن اکسپوز است. بتن در طراحی رستوران برای کف، بخش هایی از دیوار، کانتر و میز، ستون و … مورد استفاده قرار گرفته است. در نهایت بتن نورپردازی شده است و این نورپردازی، زیبایی فوق العاده را به فضا داده است. کیفیت نورپردازی به شکلی است که می توان این عنصر را یکی از شاخصه های طراحی رستوران و کاربردی در شرکت های معماری دانست.

 

سبک طراحی داخلی روستیک به چه سبک و دکوراسیونی گفته می‌شود؟

تعریف: روستیک، کلمه‌ای لاتین بوده و به صورت Rustic نوشته می‌شود. روستیک استایل به معنی سبک روستایی برگردان می‌شود. اما طراحی روستیک در معنی معماری دو تعریف جداگانه دارد.

یک: روستیک، یک روش سنگ تراشی بوده است که عمدتاً در معماری رنسانس مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

دو: یک سبک معماری غیر رسمی در ایالات متحده و کانادا بوده که تغییرات گسترده‌ای را به خود دیده است.

برای رسیدن به نزدیک‌ترین حالت ممکن به سبک طراحی روستیک 10 عنصر از عواملی که موجب می‌شود دکوراسیون داخلی پر زرق و برق اما روستیک و جذاب به نظر برسد در زیر گردآوری شده است.

یک: ست‌های طراحی روستیک

تنه درختان و چوب‌های برش خورده اولین و ابتدایی‌ترین مواردی هستند که می‌توانند در خانه جای گیرند و حس و حال یک خانه روستایی را پدید آورند.

دو: المان‌های طبیعی خام و دست نخورده

استفاده از مؤلفه‌های طبیعی خام و دست نخورده مانند چوب‌های برش خورده برای دیوارپوش ها

یکی از مهمترین عواملی است که یک فضا را به سبک طراحی روستیک نزدیک‌تر می‌کند.

سه: دیوارهای پنلی

زبری و خشن بودن چوب این دیوارپوش ها با لمس آن‌ها کاملاً قابل حس کردن است

و طبیعی بودن آن را به رخ می‌کشد.

چهار: دیوارهای سفید

شاید تنها جایی که دیوارهای سفید به عنوان یک المان در دکوراسیون مطرح باشد همین جاست؛

یعنی سبک طراحی روستیک.

پنج: رنگ‌های طبیعت، بهترین انتخاب برای پالت رنگ

استفاده از رنگ‌های موجود در طبیعت بهترین راه برای ورود فضای خارج به داخل است

تا فضای رؤیایی که می‌خواهید سبک طراحی روستیک را در آن پیاده کنید، بیارایید.

شش: شومینه

این شومینه باید حس طبیعی خود را به کسانی که دور تا دور آن نشسته‌اند منتقل کند

و گرما بخش آن جمع باشد.

هفت: تلفیق چوب و سنگ

بحث امنیت سازه و احتمال تغییر و تحول در دکوراسیون آینده، باعث می‌شود تا فضا را با چارچوبی استاندارد به سبک طراحی روستیک نزدیک کنیم.

هشت: اشیا خاص و منظم دکوراتیوی

می‌توان از لوازمی استفاده کرد که نگاه بیننده را به سمت یک زندگی آرام و مدرن نیز سوق دهد.

نه: قطعات بزرگ و خشن

بیشتر ابزار و لوازم در خانه‌های با طراحی روستیک بزرگ، حجیم و با اشکال غیر منظم قرار دارد.

ده: فلزات جلا نخورده ( غیر براق )

تصور ما بر این است که به جای ظروف فلزی براق و جلا خورده

از جایگزین‌های آن‌ها ظروف زنگ زده و فلزات روسب گرفته استفاده شود .

دیگر پروژه ها

طراحی کافه

طراحی تجاریطراحی تجاریطراحی رستورانطراحی رستوران

طراحی لابی

طراحی داخلیطراحی داخلیطراحی داخلیطراحی مسکونی