طراحی فست فود ولنیسپی

گالری

اطلاعات پروژه

زیربنا : –

تعداد طبقات : –

تعداد واحد : –

مساحت لابی : –

سازه : –

عکاس : –

موضوع : طراحی و اجرای فست فود ولنیسپی

آدرس : تهران ، خیابان دولت 

مجری : –

طراح : شرکت طراحی فرید – ارجمند

تیم طراحی : مصطفی فرید – صابر ارجمند – فرشید فضلی

کاربری : فست فود

سال ساخت : –

 

موضوع : طراحی و اجرای فست فود ولنیسپی

آدرس : تهران ، خیابان دولت 

مجری : –

طراح : شرکت طراحی فرید – ارجمند

تیم طراحی : مصطفی فرید – صابر ارجمند – فرشید فضلی

کاربری : فست فود

سال ساخت : –

زیربنا : –

تعداد طبقات : –

تعداد واحد : –

مساحت لابی : –

سازه : –

عکاس : –

 

Description

طراحی فست فود

هنگام طراحی فست فود چه مواردی باید در نظر گرفته شود؟

طراحی فست فود یکی از طرح های دشوار است که همه نمی توانند به طور کامل انجام دهند. زیرا در برخی موارد تفاوت های اساسی تری با طراحی داخلی خانه ها وجود دارد. این بدان معناست که در طراحی خانه ، شما باید بیشتر بر القاء گرما و آرامش در ذهن بینندگان تأکید کنید. زیرا همه ما می دانیم که خانه مکان آرامش است. اما این کمی بحث گسترده تر در مورد طراحی فست فود است. زیرا غیر از آنچه گفته شد. همچنین باید به  احساسات مردم و حالات فیزیولوژیکی گرسنگی و اشتها در مشتریان فست فود توجه کامل داشته باشید. بنابراین باید از رنگهای گرم استفاده کنیم. به گونه ای که بتوانیم از نظر روانی مشتریان خود را راضی کنیم.

تصور کنید که ما به فست فود و قبل از آن گرسنه می رویم. به محض نگاه به محیط آن ، به نظر می رسد دیگر انگیزه پر بودن را نداریم. این اغلب می تواند نتیجه عدم دکوراسیون و طراحی نادرست یک فست فود باشد. اما اگر بتوانیم فست فود را به شکلی متناسب با خواسته های مشتریان طراحی کنیم. ما می توانیم به خواسته های مشتریان و احساسات و اشتهای آنها ارزش قائل شویم. به همین دلیل گفتیم که این کار به کارشناسانی احتیاج دارد که بتوانند نیازهای این مکان ها را شناسایی و درک کنند. از طرف دیگر افراد بی تجربه فقط به زیبایی موقت کار توجه می کنند و می توانند صدمات زیادی به این مشاغل وارد کنند. به ما بپیوندید تا راز موفقیت در این زمینه را برای شما بازگو کنیم.

سبک های متنوع در طراحی فست فود

بهتر است مسئله را مشکل نکنیم. در بخش قبلی ذکر کردیم که همه نمی توانند فست فود را طراحی کنند. اما ما نگفتیم که همه نقشه ها قابل اجرا نیست. اتفاقاً در این زمینه نیز می توان طرح نامتناهی مطابق با همان شغل و مکان ارائه داد. اما فقط باید مرتبط باشد. از این نظر سلیقه افراد می تواند بسیار گسترده باشد. به عنوان مثال ، انواع سبک های کلاسیک ، مدرن ، صنعتی و پست مدرن در فست فود قابل اجرا هستند. به عنوان مثال ، ما می دانیم که در طراحی های صنعتی بیشتر در شاخه های مک دونالد و KFC استفاده می شود. همچنین می توانید از مواد مختلفی در این سبک ها استفاده کنید.

مانند چوب و آجر یا هر ماده مرتبط دیگری. همچنین ، طیف وسیعی از رنگ ها می تواند شامل نارنجی ، قرمز و زرد باشد و به طور کلی اشتها آور است. حال ، با توجه به آنچه گفته شد ، بیایید به نمونه ای از یک کار فست فود والنسیا نگاهی بیندازیم. پایه رنگ ها را به رنگ سفید تنظیم می کنیم. به این ترتیب ، ما می توانیم ضمن صرف غذا ، آرامش بیشتری به مشتریان خود القا کنیم. در بعضی از گوشه ها از قرمز استفاده می کنیم که مرکز رنگ های اشتها آور است. اکنون به طور ناخودآگاه مشتریان با ترکیبی از اشتها این احساس آرامش را خواهند داشت. برای اینکه طرح را خیلی دور از طبیعت نکشیم ، از کمی مواد رنگ چوب استفاده می کنیم. این امر به احساس آرامش مشتری می افزاید.

از عکس های غذایی استفاده کنید

نکته دیگری که در واقع می تواند نوعی احترام به اشتهای مشتری در فست فود محسوب شود. این است که از تصاویر خود و بسته های غذایی استفاده کنیم. حتما برای شما اتفاق افتاده است که یک بار وارد فست فود شوید و یک پیتون را در یکی از دیوارها ببینید. یا حتی بدتر مار را در یک لیوان الکل ببینید. خوب ، بسیاری از افراد وقتی چنین صحنه ای را می بینند ناراحت هستند. و آنها تصمیم می گیرند دفعه دیگر به آن فست فود بروند. یا بدتر به محض دیدن چنین چیزهای نامربوط ، مکان را ترک می کنند. همه ما به خوبی می دانیم که چنین صحنه هایی اغلب متعلق به آزمایشگاه های آزمایشگاهی و بیولوژیکی است. و در فست فود جایی ندارد.

به همین دلیل بهتر است به جای نصب چنین صحنه های عجیب و متناقضی از تصویر خود داوران استفاده کنید. مشتریانی که به غذاهای سریع می روند ، به دنبال رفع اشتها و گرسنگی خود هستند. آنها برای دیدن حیوانات وحشی نیامده اند. و قطعاً هرکسی که توجه کند و به چنین موردی احترام بگذارد ، برنده خواهد شد. افرادی که در این کار مهارت دارند حتی از رنگ هایی مانند آبی یا سبز با احتیاط استفاده می کنند تا مشتری به چیزی بی ربط نباشد.

فرهنگ مردم و نقش آن در طراحی داخلی فست فود

تاکنون در مورد مواردی مانند تأثیر عمیق رنگ ها و عکس ها در طراحی فست فود صحبت کرده ایم. اما در این بخش پارامتر فرهنگ را نیز بررسی خواهیم کرد. ما می دانیم که فرهنگ حتی دو شهر در کنار یکدیگر می تواند متفاوت باشد. به این ترتیب که یک سری مراسم ممکن است در یک شهر انجام شود. اما در شهر همسایه نیست. و هیچ کس به آنها اهمیتی نمی دهد. در مورد طرح ها نیز همین است. یعنی ممکن است یک طرح و دکور در یک شهر پذیرفته شود. اما در شهر دیگری بسته به فرهنگ مردم ، به راحتی در اختیار مردم قرار گرفت. بیایید داستان را با یک مثال روشن کنیم.

در شهری مانند تهران پروژه هایی از قبیل طراحی فست فود ولنیسپی بهتر اجرا می شود. و به هر حال ، می تواند بازخورد خوبی داشته باشد. زیرا شهر تهران یکی از کلان شهرهاست. و مردم به دنبال مدرنیته هستند. اما احتمالاً در یک شهر کوچک مانند ایلام نمی توان همان طرح را اجرا کرد و انتظار داشت که آن هم به همان اندازه پاسخگو باشد. مردم ایلام اکثراً کرد هستند. و ما باید چیزی را به طراحی خود بیفزاییم که بیشتر تابعی از همان فرهنگ باشد. برای اینکه مردم نسبت به چنین چیزی پذیرایی بیشتری داشته باشند. این به ویژه در مورد رنگ ها و حتی مواد استفاده شده صادق است.

این بدان معنی است که برای مردم تهرانی ، ترکیب دو رنگ مانند قرمز و سفید در فست فود ممکن است جواب باشد. اما در شهر دیگری ، رنگ زرد استفاده خود را بهتر نشان می دهد. ما می خواهیم بگوییم که در طراحی فست فود ، حتی باید به شخصیت و نحوه تفکر مصرف کنندگان نیز احترام بگذاریم.

فرهنگ
طرح بتنی

پروژه هایی که در همه جا قابل اجرا نیستند

در بخش قبلی در مورد فرهنگ مردم و تأثیر آن در طراحی فست فود صحبت کردیم. اکنون به سراغ موادی مانند بتن رفته ایم که بدون فکر کردن در هیچ کجا قابل استفاده نیست. در بیشتر کشورهای شمالی از بتن و طراحی فست فود با بتن استفاده می شود. زیرا این افراد به دلیل شرایط جوی اغلب مجبور به استفاده از چنین موادی هستند. با این حال ، گاهی اوقات چنین برنامه هایی ما را به یاد زندانهای نظامی روسیه در طول جنگ می اندازد. اما در عین حال ، می تواند برای مردم بسیار دلخراش باشد و اتفاقاً منجر به ثروت عمومی شود. اما اگر بخواهیم چنین طرحی را در ایران ارائه دهیم ، برعکس به احتمال زیاد اتفاق می افتد.

زیرا مردم ما در همه امور از بتن استفاده نمی کنند و از طرح هایی که مجهولات ناشناخته از زندان دارد ، احساس دلتنگی نمی گیرند. مردم ما بیشتر به دنبال احساس آرامش و خوشبختی هستند. البته با توجه به تعداد حوادث نسبتاً بدی که هر روز در کشور شاهد آن هستیم. آنها دیگر نمی خواهند به یک رستوران فست فود که مانند زندان طراحی شده است ، بروند. بنابراین در این بخش می خواهیم نتیجه بگیریم که هنگام طراحی فست فود باید به دو عامل دیگر توجه کافی داشته باشیم.

اولین مورد توجه به شرایط جامعه و آنچه خود مردم خواستار آن هستند. و ثانیاً ، بیشتر از چه موادی در منطقه ای که طراحی می کنیم استفاده می شود؟ قبل از هر کاری به این دو نکته توجه کنید.

دیگر پروژه ها

طراحی کافه

طراحی تجاریطراحی تجاریطراحی رستورانطراحی رستوران

طراحی لابی

طراحی داخلیطراحی داخلیطراحی داخلیطراحی مسکونی