سبک های مناسب برای طراحی رستوران

همه می دانیم یکی از مهم ترین مواردی که در نهایت به جذب مخاطب و مشتری برای رستوران های سطح شهر و خارج شهر منجر می شود،طراحی رستوران و  دکوراسیون داخلی است. تاکنون چندبار پس از مراجعه به رستوران یا کافی شاپ شیک و باکلاس، و انتخاب از منوی غذا، در کنار در و دیوار و دکور رستوران عکس های یادگاری خصوصا سلفی گرفته اید؟ باید بدانید این عکس های به شدت خاطره انگیز در نتیجه فعالیت و ایده پردازی و طراحی داخلی معماران و دیزاینرهای حرفه ای به وجود آمده است.

پس اگر یک رستوران دارید، اگر می خواهید دکوراسیون آن را به گونه ای طراحی کنید که مشتریان بیشتری را به سمت شما بکشاند. توصیه می کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. زیرا در نظر داریم توضیحاتی را خدمت شما ارائه دهیم که به شناخت سبک های مناسب برای طراحی رستوران منجر خواهد شد.

آشنایی با سبک های طراحی رستوران ها

تنها کافیست نگاهی به سطح شهر بیاندازید، متوجه خواهید شد که بسیاری از رستوران ها هر ساله در تلاش اند تا با به روز کردن دکوراسیون رستوان خود، و اضافه کردن متدهای جدید، مشتریان مشتاق بیشتری را به سمت خود جذب نمایند. چه بسا که در این مسیر به سراغ برجسته ترین طراحان و معماران نیز خواهند رفت. اما مسئله اینجاست طراحی مفهومی با گرایشات کاملا نوین است. گرایشاتی که تغییراتی کاملا اساسی ( کلیه طراحی یک رستوران از صفر تا صد را دربرمیگیرد ) را دربر میگیرد. با این حال آشنایی با سبک های مختلف در طراحی رستوران چیزی نیست که بتوانید به راحتی از آن چشم پوشی کنید. خصوصا اینکه روز به روز علم در حال پیشرفت بوده و کسب و کارها برای پیشی گرفتن از یکدیگر در حال رقابت می باشند.

بیایید این سبک ها را بشناسید:

فضای مشترک در طراحی رستوران

یکی از سبک هایی که در طی سال های گذشته توانسته جایگاه بسیار خوبی را در میان عموم مردم برای خود دست و پا کند. و به عبارتی با استقبال غیرقابل تصور مردم روبرو شود، فضاهای باز و مشترک برای صرف غذا است. در واقع این سبک از تمایل بیش از حد مردم به برقراری تعامل با یکدیگر در حین صرف غذا نشات میگیرد. پس با ایجاد فضایی کاملا باز، بهره گیری از میزهای بزرگ و مشترک غذاخوری در رستوران ها می توانید این میل و نیاز را در افراد برطرف کنید و به علاوه اینکه مشتریان بیشتری را به سمت رستوران خود بکشانید.
علاوه بر تمام موارد گفته شده، با افزایش ظرفیت این نوع میزهای غذاخوری، مشتریان می توانند زمان بیشتری را در رستوران شما به بحث و گفت و گو بپردازند. باید بگوییم که این مسئله سود بیشتری را برای رستوران شما به همراه دارد.

طراحی رستوران با فضای مشترک

فضای باز در طراحی رستوران

این روزها به واسطه ظهور ویروس کرونا، اکثریت افراد ترجیح می دهند در محیط و فضای باز، غذای خود را میل کنند. از طرفی زندگی در شهرهای شلوغ و آپارتمان های کوچک این فرصت را پیش روی خانواده ها قرار داده تا به بهانه صرف غذا هم که شده در محیط های باز و سبز بنشینند. اینجاست که رستوران ها در طراحی های خود به سراغ این سبک می روند. فرض کنید رستوران شما علاوه بر محیط داخلی از حیاط بسیار زیبایی نیز برخوردار است. آیا از این فرصت استفاده نکرده و یک محیط بسیار شیک و زیبا را برای صرف غذا برای مشتریان تان فراهم نمی آورید؟

پاسخ مطمئنا «بله» است! این فضاها به واسطه پوشانده شدن با گل و گیاه همواره سبز هستند و حس زندگی و شادابی را در افراد تقویت می کنند. از طرفی در تابستان ها قرار دادن چترهای سایبان کمک می کند تا از نور آفتاب در امان بمانند و سیستم های سرمایشی مشتریان را از شر سرمای زمستان برای میل یک غذای لذت بخش در محیط باز خلاص می کند.
پس اگر چنین فرصت و موقعیتی پیش روی شما قرار گرفته است؛ توصیه می کنیم به هیچ عنوان کوتاهی نکنید. در این مسیر حتی کارشناسان و متخصصان شرکت فرید ارجمند می توانند به شما کمک کنند. آنها با ارائه اطلاعات دقیق و راهنمایی های کامل، مسیر درست رسیدن به یک دکوراسیون جذاب و مخاطب پسند را فراهم می آورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید.

طراحی رستوران با فضای باز

توجه به فضای انتظار و سفارش غذا

تاکنون چند بار پس از سفارش غذای بیرون بر، از انتظار خسته شده و حتی از سفارش خود صرف نظر کرده اید؟ این در صورتی است که اگر به سراغ طراحی رستوران براساس سبک های مناسب و مشتری پسند می روید باید به این بخش نیز اهمیت ویژه ای بدهید. اگر فضایی که مشتریان برای دریافت غذای خود در آن به انتظار نشسته اند از بخش اصلی جدا باشد، انتظار را برای آنها آسان تر می کند. خصوصا اینکه فضای مربوطه به شکلی کاملا متفاوت از دکوراسیونی حیرت انگیز برخوردار باشد. آن زمان است که مشتری حتی تمایلی به دریافت سفارش خود نخواهد داشت. زیرا در تلاش است تا میزی را برای نشستن و میل کردن در محیط برای خود فراهم آورد.

طراحی رستوران با توجه به فضای انتظار و سفارش غذا

فضای کانتینری

امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک ها برای طراحی رستوران، فضای کانتینری است. مطمئنا فیلم های زیادی را دیده اید که افراد پشت کانتر نشسته و به میل کردن غذای خود می پردازند. این سبک که در طی چند سال گذشته طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده نه تنها قابل حمل بوده بلکه فضایی کاملا مدرن به محیط رستوران شما می بخشد. حال فرض کرد فضای کانتینری را با فضای باز ترکیب کرده اید. آن زمان است که تفاوت را در جذب مشتری درک خواهید کرد.

اگر به دنبال بهره گیری از یک سبک طراحی دکوراسیون ارزان برای رستوران یا کافه خود هستید، باید بگوییم سبک کانتینری از جمله بهترین آنها می باشد. زیرا افراد جهت جلوگیری از ایجاد هزینه های هنگفت اقدام به ساخت و ساز آن می نمایند. حتی به واسطه پایین بودن هزینه ساخت در نظر میگیرند تا منوهای ارزان تری را برای مشتریان خود فراهم آورد.
اگر شما چنین کافه ای را بشناسید؛ آیا مشتری آن نخواهید شد؟

 فضای کانتینری

کلام آخر

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته ای زندگی می کنیم. دنیایی که هر لحظه سبکی جدید را برای زندگی به ما معرفی می کند . و به گونه ای کاملا حیرت انگیز افراد را به سمت خود می کشاند. باید بدانید به واسطه تغییراتی که در ذائقه مردم و سبک زندگی آنها در دنیای مدرن به وجود آمده حتی طراحی رستوران ها و تمامی خدمات ارائه غذایی روز به روز در حال تغییر بوده و در تلاش اند تا خود را با نیازهای مردم آپدیت نگه دارند. از همین رو اگر قصد راه اندازی یا بازسازی یک رستوران و یا اعمال هرگونه تغییر در دکوراسیون رستوران خود هستید، توصیه می کنیم با کارشناسان ما در گروه معماری فرید ارجمند تماس بگیرید. آنها میتوانند اطلاعات و راهنمایی های دقیقی را ارائه دهند.