طراحی اتاق خواب به روش مدرن با وجود خانه های آپارتمانی و کوچک می تواند ایده ای مناسب باشد. در روش مدرن ابتدا اتاق خواب به صورت سطح و سپس به صورت لایه لایه بررسی می شود. همین امر می تواند منجر به طراحی های خاص تر و نتایج بهتری شود. امروز میخواهیم درباره طراحی مدرن اتاق خواب و ایده های جذاب آن صحبت کنیم. با فرید-ارجمند همراه باشید:

طراحی داخلی اتاق خواب

اتاق خواب یکی از مهم ترین فضاهای هر خانه است که در طراحی آن باید با دقت بیشتر عمل شود. زیرا آرامش و آسایش و خواب راحت در این اتاق موجب سلامتی و زیست بهتر خواهد شد. با وجود این بسیاری از ما اتاق خواب های ساده و با چیدمانی عادی داریم. با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توانیم اتاق خود را به مکان بهتری تبدیل کنیم تا هم عملکردهای بیشتری در آن قابل انجام باشد و هم بتوان فضای خواب راحت تری داشت.

طراحی اتاق خواب به روش مدرنطراحی لایه لایه

اولین قدم برای طراحی داخلی اتاق خواب نقشه برداری و بررسی ابعاد اتاق خواب است. سپس می بایست عملکردهایی را که در اتاق قصد انجام آن را داریم لیست نماییم. به طور مثال اتاق خواب باید شامل تخت خواب برای استراحت، کمد برای ذخیره سازی لباس و …، میزی برای کار، میزی برای آرایش و یا … باشد.

پس از لیست کردن عملکرد ها به سراغ ایجاد فضای مناسب برای آنها می رویم. اولین راه ممکن طراحی همسطح تمام فضاها می باشد. اما با وجود اتاق های کوچک امکان طراحی مجزا برای هر عملکرد وجود نخواهد داشت. بنابراین به سراغ طراحی لایه لایه می رویم.

در طراحی اتاق خواب به روش مدرن سطوح به صورت لایه لایه بررسی می شوند. اختلاف سطح در طراحی ایجاد می شود و سپس عملکرد ها در طبقات مختلف قرار داده می شوند.

فضای ذخیره سازی در اتاق خواب

در دکوراسیون داخلی اتاق خواب به روش مدرن فضای ذخیره سازی به گونه ای طراحی می شود که خود ایجاد کننده اختلاف سطح باشد. این اختلاف سطح به صورت یکدست و یا پلکانی ایجاد شده و همینطور که فضا را تفکیک میکند و یا راه پله ای ایجاد میکند خود یک کمد نیز هست.

میزهای چند عملکردی

در اتاق خواب های مدرن یک میز تنها یک میز نیست. تلفیق میز و کتابخانه یکی از ایده های ممکن است. همچنین میزهای چندکاره و قابل تغییر و جا به جایی از انواع میزهایی هستند که در اینگونه طراحی ها بسیار کاربردی می باشند.

آینه در طراحی داخلی مدرن

در طراحی داخلی مدرن از آینه های قدی می توان به راحتی بهره برد.

تخت های دو طبقه در اتاق های کودکان

در اتاق های کودک و نوجوان می توان از تخت های دو طبقه و دسترسی با نردبان بهره برد. یکی از ماجراجویی هایی که نوجوانان و کودکان به آن علاقه دارند همین تغییر سطوح است. این تغییرات مثل بالا رفتن از نردبانی خاص برای رسیدن به فضای خواب می تواند برای آنها بسیار خوشایند باشد.

ایجاد فضای مخفی

در طراحی اتاق خواب به روش مدرن فضاهایی کوچک به وجود می آید که می توان از آنها به عنوان فضای مخفی استفاده کرد. حال این فضای مخفی می تواند برای قرار دادن اشیا و سایر عملکردها با توجه به متراژ و … تغییر کند.

معمولا اگر تخت کودک و یا نوجوان در فاصله ی بسیاری از سطح زمین تعبیه شود از فضای زیر آن به عنوان فضای گذاشتن میز استفاده می شود. حال اگر این فضا کمی بزرگتر باشد می توان برای آن درب نیز در نظر گرفت تا اتاقکی مخفی ایجاد نمود.

طراحی داخلی اتاق خواب کوچکمتریال و نورپردازی در طراحی اتاق خواب به روش مدرن

استفاده از متریال های متنوع در اتاق خواب ایده ی بسیار جذابی است. به خصوص زمانی که شما تفکیک طبقاتی دارید تفکیک متریال نیز می تواند به زیباتر شدن فضای شما کمک شایانی نماید.

نورپردازی در اتاق هایی که به روش مدرن و لایه لایه طراحی شده اند با نور پردازی اتاق های فلت تفاوت دارد. اتاق های فلت با یک منبع نور اصلی و نهایتا چراغ خواب کوچک نورپردازی مناسبی پیدا میکند. اما اتاق هایی با اختلاف سطح در صورت وجود یک منبع نور اصلی دچار بازی نور و سایه می شوند. سایه های ایجاد شده موجب تاریک شدن اتاق و نامناسب شدن فضا می شود.

بنابراین در دکوراسیون این اتاق ها نورپردازی به صورت نقطه ای انجام می شود. نورپردازی نقطه ای تمامی فضای اتاق را به صورت متعادل روشن میکند و در صورت نیاز نیودن به روشنایی برخی نقاط می توان به راحتی نور را کم کرد.

سخن نهایی

با توجه به کوچک بودن فضاهای خانه در آپارتمان نشینی بهترین راه حل برای داشتن فضاهایی بهینه طراحی آنها می باشد. طراحی و اجرای دکوراسیون لایه لایه ممکن است هزینه ی بیشتری داشته باشد. اما این هزینه صرف راحتی افراد می شود و در طولانی مدت مشکل کمبود جا را به راحتی حل میکند. بنابراین هزینه های ابتدایی در انتها اصلا به شم نمی آید.