ایده های طراحی کافی شاپ

طراحی کافی شاپ یکی از مواردی است که امروزه با توجه به زیاد شدن این فضا و مورد توجه قرار گرفتن آن بسیار مهم است. کافی شاپ ها امروزه هم محل تفریح ، هم مناسب برای قرار های کاری و یا دوستانه و هم برای رفع خستگی و استفاده از خوراکی های متنوع هستند. اما کافی شاپ هایی به یادماندنی می شوند که علاوه بر منو و سرویس دهی خوب ، فضایی دلنشین و خاص داشته باشند.

در مقالات قبل برای طراحی داخلی کافی شاپ استاندارد های طراحی را برشمردیم، در این مقاله قصد داریم ایده هایی برای طراحی کافی شاپ ارائه کنیم که فضای شما را به کافی شاپی خاص تبدیل کند.

طراحی کافی شاپ

طراحی پارامتریک

یکی از ایده های معماری ، طراحی های سبک فولدینگ و پارامتریک است. در ترکیب این دو، می توان به ایده های جذابی برای طراحی کافی شاپ رسید. از جمله ویژگی های این طرح می توان به انسجام درون و بیرون طرح اشاره کرد. کافی شاپی که از بدو ورود شما را به داخل هدایت کرده و با طراحی خاص خود شما را در جای مناسب می نشاند.

سبک فولدینگ و طراحی های پارامتریک برای طراحی کافی شاپ و رستوران ها معمولا با متریال های چوبی و نوعی از ترکیبات پلیمری قالب گیری شده انجام میپذیرد.

در معماری فولدینگ فرم ها به صورت نرم و منحنی کنار یکدیگر قرار میگیرند و هیچ یک برتری نسبت به دیگری ندارند. در معماری فولدینگ و پارامتریک فرم ها تکرار شونده هستند.

 

طراحی دیوار کافی شاپ

دیوار ها یکی از اصلی ترین المان های طراحی هستند. در طراحی کافی شاپ بهترین ایده ها بر روی دیوارها پیاده میگردند. دیوارها اولین چیزی هستند که در دید مخاطب تاثیرگذارند و او را تشویق به دیدن و کندو کاو بصری در محیط اطراف میکنند.

ایده های زیادی برای طراحی دیوارهای یک کافی شاپ وجود دارد اما اگر شما از آن دسته طراحانی هستید که فضای زیادی برای اضافه نمودن المان ها به دیوار نداشته و یا طرفدار شلوغ بودن فضا نیستید حتما بهترین ایده برای شما طراحی های دو بعدی روی دیوار هاست . شاید نقاشی های دیواری آخرین ایده ای باشد که به نظر شما جذاب بیایند اما اگر این نقاشی ها تکمیل کننده دکوراسیون داخلی کافی شاپ باشد بهترین ایده خواهد بود.

نقاشی های خاص که توسط هنرمندان و با هدف صورت گرفته باشد می تواند گزینه ی دوم باشد.

یکی دیگر از ایده هایی که می توان برای طراحی کافی شاپ از آن بهره برد ، استفاده از المان هایی بر روی دیوار است که قابل جا به جایی باشد و مخاطبان بتوانند با آن ارتباط برقرا کنند. گیره ها و باکس هایی روی دیوار که فضایی برای گذاشتن وسایل مشتریان در کنار میز باشد اما قابلیت جا به جایی توسط خود آنان را داشته باشد.

 

طراحی سقف کافی شاپ

کافی شاپ ها انواع مختلفی دارند. ممکن است در فضای باز ساخته شده و دارای سقف نباشند. یا در فضاهای سوله شکل با ارتفاع سقف بلند و سقف های شیبدار و شیشه ای ساخته شده باشند. ممکن است در فضایی تجاری و یا مغازه ای عادی در کنار یک خیابان باشند که هر کدام از این نوع کافی شاپ ها می توانند طراحی سقف منحصر به فردی داشته باشند.

ایده های بسیار جذابی برای طراحی سقف کافی شاپ ها وجود دارد. اما باید در نظر بگیرید که این ایده ها را مطابق سبک و فضای کافی شاپ خود درآورید و اجرا نمایید .

ایده های طراحی کافه

 

استفاده از گیاهان:

یکی از ایده ها برای طراحی سقف های بلند ، استفاده از گیاهان است. در کافی شاپ هایی که ارتفاع سقف بالایی دارند و نورگیر مناسبی نیز دارند گیاهانی که از سقف آویزان شده باشند یکی از ایده های مناسب می باشد. تلفیق گیاهان و چراغ ها با نمایی مناسب می تواند محیط را دلنشین تر نماید.

 

 

 

 

استفاده از المان های شگفت انگیز:

چراغ هایی با طراحی خاص همیشه مورد توجه قرار میگیرند اما این چراغ ها نیازمند طراحان صنعتی هستند که ایده پرداز بوده و ایده های خود را به تولید برسانند. سقف کافی شاپ ها می توانند به وسیله اشیائی که در ظاهر برای قرارگیری در سقف نامتعارف هستند طراحی شوند. به طور مثال شما همیشه از صندلی به عنوان نشیمن استفاده میکردید اما حال صندلی به عنوان المان طراحی بر روی سقف نصب شده !!!! سورپرایز کننده نیست ؟

 

 

 

طراحی سقف

طرح های تکرار شونده:

گاهی وقت ها هم نیاز به این المان های سورپرایز کننده برای طراحی سقف نداریم . استفاده از طرح های تکرار شونده روی سقف و متناسب با طراحی می توانند به اندازه کافی جذاب باشد.

برای کافی شاپ هایی که در فضای باز بنا شده اند نیز باید طراحی مناسبی در نظر گرفت تا مشتری از باد و باران محفوظ مانده و همچنین نورپردازی مناسبی داشته باشد.

 

 

 

طراحی کافی شاپکفسازی کافی شاپ

شاید ایده پردازی برای کفسازی کافی شاپ آخرین چیزی باشد که به ذهن شما خطور میکند. معمولا اهمیت کفسازی کافی شاپ به صورت سطحی و منطقی بررسی می شود. کفسازی هایی که قابل شستشو باشند و در اثر برخورد پایه های میز و صندلی به راحتی از بین نروند.اما ایده پردازی برای کفسازی می تواند فضای بهتر و جذابتری در اختیار مشتری ها بگذارد.

به طور مثال استفاده از سرامیک های رنگی و طرحدار در کفسازی می تواند مشتری را به خود جذب کند. تلفیق متریال در کفسازی کافی شاپ به صورت هوشمندانه از ایده های جذاب می تواند باشد. تفاوت متریال برای فضاهای مکث و نشیمن با فضاهایی که محل عبور ، سرویس رسانی و صندوق است ایده ای کاربردی و جذاب است.

همچنین استفاده از اختلاف ارتفاع محدود برای فضای نشیمن و فضای اصلی عبور و مرور می تواند ایده ای جذاب باشد.

 

 

طراحی داخلی کافی شاپاستفاده از مبلمان خاص در طراحی کافی شاپ

مبلمان های طراحی شده برای فضاهای نشیمن کافی شاپ و رستوران در زمان های قدیم به شکل فنجان و یا ظروف و غذاها طراحی میشد. این طراحی با اشاره مستقیم به کاربرد فضایی منسوخ شده و معمولا دیگر از آن استفاده نمیشود و به عنوان ایده های خوب تلقی نمیگردد. تنها در فضاهایی این مبلمان می تواند جذاب باشد که کانسپت اصلی کافی شاپ خاص باشد. به طور مثال کانسپت انیمیشن دیو و دلبر باشد و اشاره مستقیم به وسایل و نشیمن های خاص شود.

شاید شما هم وارد فضایی شده باشید که صندلی های سبک چینی ، ژاپنی و یا کشورهای دیگر را در چیدمان فضای داخلی به کار برده باشند. اگر سبک داخلی شما خاص باشد ، یکی از آیتم ها استفاده از صندلی های سبک متفاوت است.

 

طراحی کافی شاپحتما رستوران ها و کافی شاپ هایی را دیده اید که به جای صندلی های ثابت از تاب استفاده کرده اند. ایده استفاده از صندلی های متحرک و تاب خورنده می تواند دلیلی جذاب برای آمدن به کافی شاپ شما باشد.

طراحان صنعتی بیشتر مبلمانی را طراحی و اجرا میکنند که بتوان از آن در محیط های متنوع استفاده نمود. طراحی های نرمال و مورد پسند عموم . اما فضای کافی شاپ شما ممکن است یک فضای عادی نباشد و مبلمان خاصی بخواهد. پس باید دست به کار شوید تا خودتان طرحی مناسب فضا و سبک خود بزنید.

 

 

دکوراسیون داخلی

 

 

 

 

مبلمانی ساخته شده از ماشین های قدیمی ، بشکه ، لاستیک های تایر خودرو و …. از طرح هایی هستند که می توانند موجب جذابیت کافه شده و همچنین با توجه به این نوع مبلمان نیاز فراوانی به تزئینات جانبی نداشته باشید.

 

 

طراحی منوکروماتیکطراحی کافی شاپ منوکروماتیک

یکی از ایده های خاص که امروزه مورد توجه قرار گرفته است طراحی مونوکروماتیک هست. طراحی های مدرن با استفاده از یک رنگ جاذبه زیادی را برای مخاطب فراهم میکند. به خصوص که رنگ انتخابی بتواند نظر مخاطب را جلب کند.

 

 

 

شرکت معماری فرید-ارجمند با طراحان مجرب می تواند ایده های جذاب برای طراحی کافی شاپ شما ارائه دهد.