دکوراسیون منزل شما، اصلی ترین عملکرد را برای آرامش دارد. زندگی شلوغ و پر هرج و مرج شهری فضایی برای آرامش را میطلبد. وقتی وارد خانه ای می شوید مطمئنا اولین چیزی که شما را تحت تاثیر قرار میدهد دکوراسیون آن است. برای داشتن دکوراسیونی خاص و با ایده هایی خلاقانه با فرید-ارجمند همراه باشید.

از سبک ها پیروی کنید:

از اینکه خانه ی خود را به سبک خاصی بچینید و دیزاین کنید نترسید. سبک های معماری و دکوراسیون داخلی ، منازل شما را مرتب تر و یکپارچه تر نشان میدهند. یادتان باشد سبک ها از مد نمی افتند و قدیمی نمی شوند اما وسایل خاص هستند که از مد می افتند.

دکوراسیون منزلدیوارهای ساده را تبدیل به اثر هنری کنید:

اکثر دیوارها و جداره های منازل سفید است. برای جذاب تر شدن فضای منزل از دیزاین این جداره ها استفاده کنید. آنها را به وسیله ی چوب های دو در سه بخش بندی کنید و رنگ آمیزی نمایید. برای یک دیوار از بخش بندی های کنسولی استفاده کنید و آنرا تبدیل به نقطه ی کانونی نمایید. یا شاید بهتر باشد تا یک دیوار را با کاغذ دیواری خاص و طرحدار بپوشانید.

ورودی متفاوت در دکوراسیون منزل:

ورودی منزل خود را با یک کمد از دیگر بخش ها تفکیک کنید. این کار به مرتب شدن فضای خانه نیز کمک شایانی میکند. شاید بگویین منازل کوچک امکان تقسیم بندی و بخش بندی را ندارند. اما بدانید با بخش بندی به جا می توانید یک دکوراسیون منظم در منزل خود ایجاد کنید. وجود یک جاکفشی یا کمد خاص برای تفکیک ورودی این امکان را به شما میدهد تا در هنگام ورود به خانه وسیله های خود را داخل آن گذاشته و از هرج و مرج و شلوغی در خانه جلوگیری نمایید.

آشپزخانه را دست کم نگیرید:

بخش مهمی از دکوراسیون منزل ما را آشپزخانه تشکیل میدهد. آشپزخانه با پلان باز در اکثر منازل بزرگ و کوچک وجود دارد. پس آشپزخانه عضوی جدانشدنی از دکوراسیون منزل ماست. فضای ذخیره سازی در آشپزخانه به ویژه آشپزخانه های کوچک بسیار اهمیت دارد. پس بهترین روش ایجاد فضاهای ذخیره سازی خلاقانه است. از کابینت هایی با درب شیشه ای و ویترین مانند کمتر استفاده کنید. برای کشوهای کابینت ها تا حد امکان ارتفاع کوتاه و مناسب در نظر بگیرید.  هود بالای گاز آشپزخانه را نیز داخل کابینت قرار داده و در دو طرف آن فضای ذخیره سازی قابل توجهی پدید آورید.

دیزاین فضای کنجاستفاده از فضاهای کنج در دکوراسیون منزل:

اگر در منزل خود فضاهای کنج کوچکی دارید که با باز و بسته شدن درب محبوس می شوند و یا نمی شود در این فضاها وسیله ای اصلی را در دکوراسیون منزل لحاظ نمود، از قفسه بندی ها استفاده کنید. قفسه های چوبی، قفسه های تزئینی که هم به زیبایی دکوراسیون شما می افزایند و هم موجب جای گیری وسیله های کوچک و جمع شدن آنها می شود.

دکوراسیون خانهتقسیم بندی خانه با رنگ:

یکی از ایده های جذاب برای دکوراسیون منزل شما تقسیم بندی بدون جداره و و سیله و تنها با رنگ است. شما می توانید جداره های مربوط به هر فضا را با رنگ های مختلف تقسیم بندی کنید. به این ترتیب فضای شما تفکیک شده است اما نه با به وسیله ی دیوارهای محبوس کننده.

نورپردازی در دکوراسیون منزل:

از نورپردازی در هیچ یک از قسمت های معماری، معماری داخلی و دکوراسیون منزل غافل نشوید. نورپردازی نادرست یک فضای عالی را می تواند بد جلوه دهد. از نور سفید و زرد به نسبت درست استفاده کنید. در استفاده از نور زرد به هیچ عنوان زیاده روی نکیند. برای خلاق بودن از نورهای رنگی در اصلی ترین فضاها استفاده نکنید.

مبلمان خاصمبلمان خاص:

از مبلمانی استفاده کنید که حداقل یک عنصر خاص در آن وجود داشته باشد. این عنصر می تواند یک چوب فوق العاده، یک روکش خاص برای مبلمان تک، یک کوسن جذاب، رنگ متفاوت، یک فضای ذخیره سازی و یا … باشد. از توجه به مبلمان غافل نشوید.

ایجاد اختلاف سطح در منزل:

اگر میخواهید دکوراسیون زیباتری داشته باشید از ایجاد اختلاف سطح های جزئي غافل نشوید. اختلاف سطح نشیمن و آشپزخانه، اختلاف سطح اتاق ها و نشیمن، اختلاف سطح های جزئی تک پله ای و یا چند پله ای، تمام این موارد می تواند دکوراسیون زیباتری برای منزل شما پدید آورد.

کلام آخر:

از خلاقیت در اجرای هر یک از فضاها و جزئیات در منزل خود غافل نشوید. گاهی اوقات یک نظم، سادگی، رنگ های خاص، مبلمانی جذاب، جزئیات خاص می تواند به فضای خانه ی شما آرامش و زیبایی دوچندان ببخشد. برای طراحی دکوراسیون منزل خود می توانید تز شرکت هایی که در این امر تخصص دارند مشاوره دریافت کنید. بهترین ها زمانی اتفاق می افتد که متخصصان آن زمینه در آن نقش داشته باشند.