طراحی نمای ساختمان ویلایی در مقایسه با آپارتمان

اگر بخواهیم به بحث ساخت ساختمان چه ویلایی و چه آپارتمان ورود کنیم، وقتی صحبت از نمای آن به میان می آید، گویی در حال صحبت درباره شناسنامه آن بنا هستید. هرچند نما آخرین مرحله از ساخت را به خود اختصاص داده، اما به عنوان موثرترین عضو ساختمان شناخته می شود. با طراحی نمای ساختمان به نوعی در حال به نمایش گذاشتن بخشی از هویت و سبک معماری آن شهر هستید. اگر به تاریخ و گذشتگان نگاه کنید متوجه می شوید که آجر، کاشی و سنگ، بخشی جداناپذیر از نمای ساختمان به حساب می آمد. هر چند که هر کدام مزایا و معایبی را با خود به همراه داشتند. امروزه اما شرایط کمی متفاوت است. پیشرفت های صورت گرفته باعث شده تا ابزارهای جدیدی مورد استفاده قرار گیرند. تاکنون درباره نمای نانو در ساختمان سازی شنیده اید؟

آیا تاکنون با طراحی آشنا شده اید که نمای ساختمان ویلایی را با نمای آپارتمان متفاوت بداند؟ شاید این موضوع برایتان تازگی داشته باشد. اما برای یک طراحی زیبا و کاربردی و مخاطب پسند باید به تفاوت میان این دو بنا توجه نمود و مسائلی را در نظر گرفت. در ادامه این مقاله در نظر داریم توضیحاتی را در این زمینه خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

نمای ساختمان ویلایی و آپارتمان

تفاوت های میان نمای ساختمان ویلایی و آپارتمان

قبل از هر چیزی باید بدانید طراحی، نقطه شروع و همچنین پایه و اساس خلق یک پروژه ساختمانی را به خود اختصاص می دهد. اگر در نظر دارید تا نمای ساختمان ویلایی و آپارتمانی را طراحی کنید باید تفاوت میان طراحی و مشخصه های فنی آن را بشناسید. تا در خلق یک ساختمان ویژه، عملکردی متناسب داشته باشید. هر چند در این مسیر می توانید با کارشناسان و متخصصان شرکت فرید ارجمند مشورت کنید. آنها راهنمایی هایی را در این مسیر در اختیار شما قرار خواهند داد. اما خالی از لطف نیست در ادامه این مقاله با برخی از این نکات مهم آشنا شوید.

شناخت تفاوت های کاربری طراحی نمای ساختمان

اساسا اولین نکته ای که در حین طراحی نمای ساختمان ویلایی و آپارتمان باید به آن توجه کنید، تفاوت میان کاربری یک ساختمان ویلایی و آپارتمانی است. به طور کلی آپارتمان ها برای مباحث رفاهی و معماری اهمیت کمتری قائل هستند. این در صورتی است که ساختمان های ویلایی کاربری تفریحی بیشتری دارند. در واقع وجود حیاط هر چند بزرگ یا کوچک این فرصت را به افراد می دهد تا به مسائل تفریحی بیشتر متمرکز شوند. از طرفی رسیدن به آرامش در این قبیل از ساختمان ها به مراتب بیشتر است. اینجاست که شناخت تفاوت ها میتواند تمایز میان نمای آنها را مشخص نماید.

تفاوت در پلان معماری

دومین نقطه ای که تفاوت میان نمای ساختمان ویلایی با آپارتمان را رقم میزند، پلان معماری آن است. به طور معمول ساختمان های ویلایی از متراژهایی بالایی برخوردارند. فضاهای مختلفی در آنها تعبیه می شود که باید به صورت سریالی و برطبق اصول و قواعد طراحی شوند. ولی در پلان ساختمان ویلایی، این قواعد به راحتی شکستنی‌ست. شما به راحتی میتوانید براساس متراژی که مدنظر دارید فضاهایی را برای خود اختصاص دهید. از طرفی باید بدانید همین متراژ بالا تاثیر بسیار زیادی بر طراحی نمای ساختمان دارد. زیرا به متریال بیشتری نیاز دارد و به مراتب هزینه بالاتری را برای کارفرما به دنبال خواهد داشت.

هوشمند سازی

آیا به این فکر کرده اید که هوشمند سازی خانه می تواند در طراحی نمای آن تاثیر بگذارد؟ در واقع این مبحث ارتباط مستقیمی با متریال آن دارد. هر چند نقطه اشتراکاتی میان طراحی نمای ساختمان ویلایی و آپارتمان برای هوشمندسازی وجود دارد اما برای هوشمند کردن یک ساختمان ویلایی مطمئنا روش های متفاوتی را باید در پیش بگیرید. به عنوان مثال؛ روش کینیکس که در هنگام ساخت ویلا نیاز به سیم کشی و اجرای هوشمند سازی دارد و روش دوم که به وسیله امواج وای فای و کاملاً وایرلس عمل هوشمند سازی اتفاق می افتد.

طراحی نمای بیرونی

برای طراحی نمای بیرونی ساختمان باید چه کار کرد؟

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، نمای بیرونی ساختمان ویلایی و آپارتمان شناسنامه یک ساختمان هستند. پس در حین طراحی آن باید نهایت دقت را انجام دهید. و حتی انجام آن را به متخصصان ماهر و توانمند بسپارید. تا اینجای مقاله نکات قابل توجهی را برای طراحی نمای ساختمان خدمت شما معرفی کردیم. اما خالی از لطف نیست که نسبت به برخی نکات دیگر و چگونگی استفاده از آنها آگاه شوید.

**به عنوان مثال برای متریال اهمیت ویژه ای قائل شوید.

انتخاب متریال و مصالح مناسب یکی از مهم ترین تصمیماتی به شمار می آید که طراحان پس از طراحی و حتی در حین طراحی نمای ساختمان باید به آن توجه نمایند. تناسب میان متریال بکار رفته و نمای طراحی شده، کمک می کند تا ساختمانی به مراتب زیباتر را در سطح شهر به نمایش بگذارند.
از طرفی به واسطه اینکه نمای ساختمان اولین چیزی‌ست که چشم ها را به سمت خود جذب می کند باید با فضای عمومی و البته داخلی در ارتباط باشد و تناسب قابل توجهی با فرهنگ شهر، سلیقه مخاطب و بودجه داشته باشد.

طراحی نمای ساختمان چه میزان هزینه دارد؟

به طور کلی تعیین هزینه نهایی برای طراحی نمای ویلا با آپارتمان به موارد مختلفی بستگی دارد. از جمله اینکه ساختمان چه متراژی دارد. حجم کار نما به چه صورت است. متریال مصرفی آن چه چیزی می باشد. پروژه در چه موقعیتی قرار دارد. حتی ارتفاع پروژه نیز میتواند هزینه ها را دستخوش تغییرات کند. شاید تعرفه های یکسانی وجود داشته باشد اما قبل از هر گونه اقدام لازم است تا جلسه مشاوره ای با متخصصان ترتیب دهید و خواسته هایتان را بیان کنید. به این ترتیب نه تنها طراحی نهایی مطابق با نیازهای شما خواهد بود بلکه شرکت مربوطه براساس بودجه شما اقدامات لازم را صورت می دهد.

یکی دیگر از مواردی که در طراحی نمای ساختمان دخیل است، سبک مورد نظر است. این انتخاب کمک می کند تا برآورد قیمت راحت تر انجام شود. این مسئله را نیز باید به خاطر داشته باشید سبک انتخابی شما با توجه به ساختمان ویلایی و آپارتمانی کاملا متفاوت است. اینجاست که تفاوت طراحی ها نمود پیدا می کند و به تناسب بر روی قیمت نیز تاثیر می گذارد.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان توضیحاتی در رابطه با نکات مرتبط به طراحی نمای ساختمان ویلایی با آپارتمانی خدمت شما ارائه دادیم. حال می دانید برای رسیدن به یک نمای زیبا، مخاطب پسند و متناسب با بودجه تان باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. با این حال اگر سوالی ذهن تان را به خود مشغول کرده و اگر ابهامی همچنان پابرجاست. توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان شرکت فرید ارجمند آماده اند تا اطلاعات کاملی را در این زمینه خدمت شما ارائه دهند.

 طراحی نمای ساختمان