طراحی کافه یکی از پر اهمیت ترین انواع طراحی است. زیرا به یک کسب و کار به صورت مستقیم رونق می بخشد. یکی از بخش های مهم جذب مخاطب طراحی است. طراحی درست و جذاب هر بخش از فضا میتواند موجب ایجاد حس آرامش و یا لذت و یا شوق و … شود.

یکی از دلایل حضور افراد در کافی شاپ ها، ایجاد حس متفاوت درون افراد است. اگر بتوانید با طراحی زیبا مخاطب را جذب کنید تقریبا می توان گفت که ۵۰ درصد از راه را درست رفته اید. مابقی به میزان کیفیت سرویس دهی شما و کیفیت غذایی شما بازمیگردد.

طراحی کافهطراحی انواع کافه با سبک خاص

برای طراحی کافه ی جذاب شما می توانید از تم ها و سبک های متنوعی بهره ببرید. انواع سبک های معماری در ترکیب با ایده های جذاب شما می توانند محصولی جذاب داشته باشند. قطعا طراحی های متفاوت کافی شاپ ها و نوع فضا و آمبیانس آنها موجب جذب مخاطب های مخصوص به خود می شود. از کافه های مینیمال و ساده گرفته تا کافی شاپ های کلاسیک یا کافی شاپ های فرانسوی غرق در نور و رنگ. همه دارای مخاطب مخصوص به خود هستند. ایده های متفاوت می تواند باعث شود تا هر فرد حتی برای یکبار هم که شده بخواد فضای کافه ی شما را تجربه نماید.

چند ایده برای طراحی کافه

یکی از ایده هایی که همواره طرفداران خاص خود را دارد چند عملکردی نمودن کافی شاپ است. کافی شاپ علاوه بر محل خوردن و آشامیدن، محل معاشرت است. معاشرت افراد مختلف در کنار یکدیگر و در شرایط مخصوص به خود می تواند منجر به رویداد های متنوع شود. ایجاد عملکردهای متنوع در یک کافه می تواند دوستداران و علاقه مندان را به آن فعالیت گرد هم بیاورد.

  • طراحی کافه موسیقی

کافه موسیقی می تواند معانی بسیاری داشته باشد. رویکردهای متنوعی در کافه موسیقی شکل میگیرد. از طراحی فضای داخلی کافه تا رویداد های متنوع همه شکل دهنده ی کافی شاپ هستند. اجرای موسیقی زنده توسط افراد مختلف، پخش نمودن موسیقی های ماندگار و یا دکوراسیونی با انواع سازهای قدیمی و جدید سراسر دنیا و … همه و همه ایده هایست که می تواند موجب جذب مخاطب شود.

  • طراحی کافه کتاب

ایجاد فضایی که افراد بتوانند در کنار نوشیدن یک فنجان قهوه به مطالعه ی کتاب نیز بپردازند می تواند ایده ی جذابی باشد. اما این ابتدایی ترین ایده برای کافه کتاب می تواند باشد. وجود مجلات محبوب و یا جشن امضای کتاب های متنوع، دیدار با نویسندگان محبوب و … همه می تواند در رویدادهای کافه کتاب جای بگیرد.

  • طراحی کافه معمار

کافی شاپی با طراحی خاص مخصوص به معماران. فضایی که معماران جوان بتوانند ایونت ها و جلساتی با معماران موفق داشته باشند. فضایی که شاید شاهد کلاس های درس کوچک باشد. فضایی که انواع مجلات و کتاب های به روز معماری را در اختیار افراد قرار دهد. حتی فضایی که بتواند توسط افراد خلاق و ماکت های اجرا شده توسط آنها تکمیل شود. تمامی این موارد می تواند از ایده های اجرایی در طراحی کافه معمار باشد.

  • طراحی کافه سنتی

کافه های سنتی نیز طرفداران خاص به خود دارند. کافه هایی با فضای قدیمی و خانه های حیاط دار. یا کافه هایی در فضای باز با آلاچیق. طراحی سنتی ایرانی در این کافی شاپ ها می تواند بسیار دلنشین باشد. همچنین منوی این کافه ها نیز متاثر از فضای سنتی آن است. فضای خاصی که وسایل قدیمی در آن نمایش داده شود و یا در دکوراسیون کافه های سنتی به کار برده شود از جمله طراحی هاییست که برای کافی شاپ های سنتی صورت میگیرد.

  • طراحی کافه گالری

کافه گالری از مجموعه تعاریف جدید در زمینه ی طراحی کافه می باشد. رویداد های متنوعی در گالری ها شکل میگیرد اما ادغام آنها با کافی شاپ ها می تواند در عین حال که مخاطبین از فضای گالری استفاده میکنند از خدمات کافی شاپ نیز بهره ببرند. کافه گالری ها می توانند برای اجتماع هنرمندان نوپا فضایی مناسب باشند. همچنین آثار افراد نوپا به راحتی به نمایش گذاشته می شود. در قسمتی از طراحی کافه گالری ها می توان از آثار افرادی که در آن محل رویدادی را برگزار کردند یک نمونه را جمع آوری نمود و برای کافه گالری آثار فاخر و جالبی را تهیه نمود.

کافه گالری

  • طراحی کافه نمایش

کافی شاپی با عنوان کافه نمایش شما را به یاد چه عملکردی می اندازد؟ کافه ای که در آن نمایش اجرا شود؟ آیا ممکن است؟ چرا که نه. طراحی کافه نمایش می تواند به پرفورمانس های کوتاه گروه های نمایشی اختصاص داده شود. چه چیزی جالب تر از اینکه به تماشای یک نمایش چند دقیقه ای در یک کافی شاپ بنشینید.

کافه نمایش می تواند مفهوم های متفاوتی داشته باشد. از به نمایش گذاشتن هنر های گوناگون و یا وسایل گوناگون تا اجرای پرفورمانس های متنوع. بسته به دیدگاه شما طراحی کافه نمایش شکل میگیرد. به همین دلیل نیز ممکن است چندین کافه در قسمت های مختلف یک شهر و یا شهر های مختلف باشد که نام یکسانی داشته باشند. اما کانسپت های متفاوتی توسط طراح ان شکل گرفته باشد.

  • طراحی کافه رستوران

گاهی صاحبان کسب و کار به دلیل شامل شدن گروه بیشتری از افراد به عنوان مخاطب فضای چند منظوره خود را به صورت کاملتری در نظر میگیرند. به طور مثال کافه رستوران ها. طراحی کافه رستوران باعث می شود که هم مخاطبین برای صرف غذا و هم انواع نوشیدنی و کیک به کافی شاپ شما بیایند. طراحی کافه رستوران شما علاوه بر این موضوع که به سبک و تم خاص مورد نظر شما صورت میگیرد، اما باید به صورت فضایی دومنظوره طراحی شود. هم آرامش و فضای مورد نظر یک کافه را داشته باشد و هم هیجان یک رستوران. حال این دو فضا می تواند در هم ادغام شود یا به صورت دو طبقه ی جدا و یا دو قسمت جدا طراحی شود.

 

طراحی هایی که کربوط به کسب و کار شماست باید به صحیح ترین و بهترین شکل ممکن انجام شود. این امر موجب جذب مخاطب و درآمدزایی خواخد شد. پس بهتر است طراحی کافه ی خود را به کارشناسان گروه فرید-ارجمند بسپارید.