سبک های به کار رفته در طراحی ویلا

وقتی صحبت از سبک های بکار رفته در طراحی ویلا می شود، درواقع منظور چگونگی برقراری حرکتی بصری برای ایجاد ارتباطی موثر میان ویلا و مخاطبان است. درواقع سبک های طراحی ویلا حتی میان اجزای مختلف آن، از درب ورودی تا محوطه سازی یک دسترسی آسان به وجود می آورد. پس با خیالی آسوده می توان گفت؛ این سبک های معماری هستند که منجر به تفکیک فضا می شوند. به عنوان مثال اگر شما ویلایی با حال و هوای کلاسیک مدنظر دارید، معماری بکار رفته در آن نیز باید به صورت کلاسیک باشد. همچنین ویلای مدرن به سبک و سیاق و حال و هوایی این چنینی نیازمند است.

در این مسیر باید یک پلان معماری مناسب و کاملا مطلوب آماده کنید. این پلان شما را در بهترین نوع و حالت برقراری ارتباط قرار می دهد. در حقیقت تفکیک فضا مبحث سبک ‌های طراحی ویلا در رشته معماری از بخش ‌های سخت و زمان بر به حساب می ‌آید. دلیل آن هم قرارگیری هر عنصر در جایگاه مناسب خود است. اگر متخصصان نتوانند عناصر ویلا را به درستی جایگذاری کنند، بعدها ساکنان ویلا را نه تنها در عبور و مرور آسان در ویلا بلکه در داشتن چشم اندازی زیبا از ویلا نیز دچار مشکل خواهند کرد.

برای شناسایی سبک های مختلف بکار رفته در طراحی های ویلا، می توانید با کارشناسان شرکت معماری فرید – ارجمند تماس بگیرید. آنها راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار خواهند داد. با این حال اما خالی از لطف نیست در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا توضیحاتی را در رابطه با سبک های معماری شرح دهیم.

سبک طراحی ویلا مدرن

آشنایی با سبک طراحی ویلا مدرن

یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که در زندگی بشر رخ داده، دوری از طبیعت است. این روزها تقریبا اکثریت افراد شهرنشین هستند. اما وجود شهرک های ویلایی همراه با باغ های سرسبز اطراف آن می تواند یک گزینه مناسب برای گذراندن یک زندگی بسیار آرام و خارج از محیط شهری را به افراد هدیه دهد. اگر کمی به سبک طراحی ویلا مدرن توجه کنید به راحتی می توانید حجمی از یکپارچگی و انسجام را همراه را گستردگی نما در چندین جهت ببینید. حتی این یکپارچگی نیز در داخل بنا نیز دیده می شود و آن را دلبازتر و بزرگ تر نشان می دهد.

تاکنون چند ویلا با نمای دو بعدی و سه بعدی دیده اید؟ باید بگوییم کافیست فرو رفتگی هایی را در پوسته ویلا ایجاد نمود تا چنین نمایی بدست آید. از طرفی با کمک سایه اندازی در نما، و پس رفتگی هایی در محل بازشوها از تابش نور مستقیم خورشید جلوگیری خواهد شد.

از طرفی در حین ساخت ویلا با طراحی و سبک های مدرن، تلاش می شود تا پنجره های قدی بزرگ به سمت باغ ایجاد شود. این کار یک مرکز دید گسترده ای را به عنوان قلب خانه با بیشترین دید به سمت باغ به وجود می آورد. اتاق میهمان را نیز در کنار آشپزخانه در قسمت همکف قرار می دهند و آشپزخانه نیز با یک در به فضای مجاور حیاط و استخر متصل می شود. از مهم ترین ایده هایی که برای طراحی این قبیل از ویلاها استفاده می شود؛ خلوص ، سادگی و خوانایی، گشایش و روشنایی، حس تعلق، خاطره انگیزی و حس خلوت و آرامش در فضای داخلی و همچنین احترام به زمینه و محیط پیرامون است.

سبک کلاسیک در طراحی ویلا را بشناسید

اگر پای صحبت معماران این سبک بنشینید، متوجه می شوید که آنها معماری کلاسیک را نوعی معماری لایزل و بی زمان می پندارند. اصول این معماری به مانند نظم، تناسب، تقارن، هماهنگی و کمال که در زمان یونان باستان برای خانه خدایان طراحی شده بود از اصولی جاودانه برخوردار است. در رابطه با معماری یونانی چه می دانید؟ بیایید سری به تاریخ بزنیم.

سبک کلاسیک در طراحی ویلا

خدایان یونان باستان، خدایایی انسان گونه در بی نهایت ترین بخش زیبایی، کمال و جاودانگی بودند. پس دور از شأن بود که خانه آنها از چنین ویژگی هایی برخوردار نباشد. از همین رو معماری کلاسیک به یک معماری عاری از هرگونه نقص و ایراد بدل شد. از بارزترین ویژگی های این سبک معماری می توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  •  به اجرا درآوردن طرح ها و نمادهایی از معماری کلاسیک برای عملکردهای معاصر
  •  تناسبات هندسی کلاسیک در طراحی بنا رعایت می شود.
  •  امکاناتی جدید و مدرن در داخل بنا بکار گرفته خواهد شد.
  •  مصالح سنتی مانند سنگ، آجر و چوب از جمله مهمترین عناصر تشکیل دهنده آن هستند.

باید در جریان باشید که این نوع از سبک های بکار رفته در طراحی ویلا یعنی معماری کلاسیک به عنوان قدیمی ترین سبک های معماری، طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است. به نوعی حتی مادر دکوراسیون شناخته می شود. حال کمی فکر کنید چه کسی می تواند مادر سبک ها را دوست نداشته باشد؟ اما دلیل این نام گذاری چیست؟ درواقع وجود نظم، تعادل، هماهنگی، شکوه و عظمت را باید عاملی بر این اتفاق بدانید. افراد همواره تلاش می کنند تا با گزینش و انتخاب این سبک، اعتبار و نظم خود را به اطرافیان به رخ بکشند.

عوامل مطلوبیت ویلا چیست؟

تاکنون با خود فکر کرده اید، فارغ از سبک های به کار رفته در طراحی ویلا، چه عوامل دیگری می تواند بر مطلوبیت و همچنین محبوبیت آن بیافزاید؟ باید بدانید عوامل بسیار زیادی در این مسیر موثر است. در ادامه برخی از آنها را به شما معرفی خواهیم کرد.

توجه به فرهنگ ها

یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی سبک های طراحی ویلا مورد توجه قرار میگیرد، توجه به فرهنگ است. خانه هایی که نتوانسته اند در تقسیم بندی فضایی به فرهنگ و چگونگی زیست مردم اهمیت دهند، عملا محل مناسبی برای زندگی به حساب نمی آیند. به همین دلیل است که هر چه شناخت متخصصان نسبت به آداب و رسوم و نحوه زیست مردم بیشتر باشد، آن خانه برای ساکنین مطلوب تر خواهد بود.

توجه به اقلیم

خب این مسئله غیرقابل کتمان است که برای داشتن یک زندگی نرمال باید شرایط زیست محیطی در بهترین شرایط باشد. خانه ای که نتواند بر عوامل جوی محلی و شرایط آب و هوایی قالب شود چطور می تواند محلی برای زندگی طولانی مدت یک خانه باشد؟ ساخته شدن خانه‌ها با فواصل معقول برای ایجاد کوران هوای بین ساختمانهای مسکونی یا انتخاب سطح پنجره مناسب با وضع اقلیمی،میزان روشنایی و آفتاب گیری کافی برای تک تک فضاهای خانه از مثالهایی است که در این باره می‌توان زد.

امنیت و زیبایی

اینکه انسان ها امنیت را احساس کنند، یک نیاز کاملا غریزی است. همین احساس نیاز باعث شده تا در سبک های مختلف بکار رفته در طراحی ویلا، ایجاد امنیت را یکی از اهداف طراحی بدانند. این روزها با توجه به پیشرفت های صورت گرفته این امنیت می تواند به صورت قفل، حصار، نرده، زنگ خطر، دوربین های مدار بسته و حتی برقراری نگهبانی شکل گیرد. در رابطه با زیبایی نیز نمی توان مسئله را اشاره کرد که تاکنون با آن برخورد نداشته باشید. معمار همواره در تلاش است تا با ترکیبی از عناصر مختلف زیبایی را در ساده ترین شکل ممکن با توجه به فرهنگ و سلیقه مردم به نمایش بگذارد.
در این مسیر می توانید از کارشناسان و متخصصان سایت فرید – ارجمند کمک بگیرید. آنها راهنمایی های دقیق و کاملی را در این راستا در اختیار شما قرار خواهند داد.

بکارگیری تکنولوژی

امروزه در دنیای پیشرفته ای زندگی می کنیم. دنیایی که هر لحظه در حال تغییر بوده و روشی جدید را برای رسیدن به یک زندگی ایده آل پیش روی ما می گذارد. اینکه ویلای شما با تکنولوژی روز دنیا انطباق داشته باشد یکی از مهم ترین عوامل مطلوبیت تان به حساب می آید. به عنوان مثال خانم خانه از کار کردن در یک آشپزخانه مجهز به وسایل تهویه خوب و وسایل برقی کارآمد بسیار بیشتر لذت خواهد برد. از طرفی وجود برترین تاسیسات سرمایشی و گرمایشی می تواند تاثیری به مراتب بهتر در مطلوبیت خانه داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله تا حد امکان توضیحاتی در زمینه سبک های به کار رفته در طراحی ویلا خدمت شما ارائه دادیم. حال می دانید چگونه می توانید یک ویلای بسیار کارآمد، دلنشین و دوست داشتنی داشته باشید. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می کنیم به بخش تماس باما مراجعه کنید. کارشناسان و متخصصان شرکت فرید ارجمند آماده اند تا اطلاعات کاملی را در رابطه با سبک های طراحی ویلا در اختیار شما قرار دهند. در واقع آنها با نیازسنجی دقیق خود، شما را به ویلای دلخواه تان خواهند رساند.