طراحی ویلا مدرن و مزایا و معایب آن باید توسط طراحان و معماران به سادگی بیان شود تا کارفرما بتواند بهترین انتخاب را طراحی ویلای خود داشته باشد. انتخاب سبک طراحی ویلا یکی از اصلی ترین گام هاست. معمار با توجه به سلیقه کارفرما و درخواست وی طراحی ویلا را انجام میدهد. اما نباید منکر این قضیه شد که یک معمار خوب در ابتدا یک مشاور برای کارفرماست. بهترین طراح مزایا و معایب هر سبک را برای کارفرما به طور کلی توضیح می دهد و با توجه به اقلیم و شرایط مناسب منطقه سبک های پیشنهادی را برای کارفرما مشخص می نماید.

اصول کلی طراحی ویلا

درباره اصول کلی طراحی ویلا مدرن در مقالات پیشین بیشتر توضیح داده ایم. در صورت تمایل می توانید به مقالات زیر رجوع کنید:

اما در این بخش سعی داریم تا بیشتر به طراحی ویلا مدرن بپردازیم. در طراحی ویلا به سبک مدرن باید ابتدا اصول اولیه هر طراحی را مد نظر قرار دهیم. مانند اقلیم، جهت تابش نور، بیشینه و کمینه دما، سبک طراحی، نورگیرها، متریال های بومی و غیر بومی.

پس از بررسی تمام موارد به سراغ کانسپت های طراحی و سبک آن می رویم. کانسپت ها را بررسی کرده و از پلان به حجم یا از حجم به پلان میرسیم. باید این نکته را یادآور شد که ساخت ویلا به دلیل شخصی بودن بیشتر به نیازها و علایق کارفرما میپردازد. به طوریکه که نیازسنجی فضاها و عادات هر فرد در ابتدای امر صورت میگیرد.

طراحی ویلانکاتی در طراحی ویلا مدرن

پس از انتخاب سبک مدرن برای طراحی ویلا، به سراغ باید ها و نباید های آن میرویم. پلان ویلا به صورت عملکردی برای هر خانوار به صورت جداگانه طراحی می گردد. اما حجم کلی ویلا باید حجمی مدرن باشد. ترکیبی از احجام هندسی می تواند به شما یک حجم مدرن بدهد.

نورگیر در ویلا به سبک مدرن

همانطور که تا به امروز در بیشتر پروژه های مدرن دیده ایم، نورگیر های بزرگ و شیشه های زیاد از ویژگی اصلی یک بنای مدرن بوده است. نورگیرها و شیشه هایی با فریم های کم. پنجره هایی مستطیل و یا مربع شکل. نور یکی از عناصر اصلی در معماری به سبک مدرن است. بازی با نور و سایه در بسیاری از کارهای مدرن قابل مشاهده است.

البته نورگیر های بزرگ نباید موجب شود تا شما از مهندسی نور غافل شوید. نور مزاحم و ساعات تابش خورشید و زاویه آن باید بررسی گردد. همچنین همسایگی ها نیز عامل مهمی در تعیین جهت و ابعاد و شکل نورگیرها و پنجره ها خواهد بود.

رنگ در سبک مدرن

سبک مدرن با رنگ های روشن بسیار سر و کار دارد. رنگ های روشن و خنثی و همچنین رنگ های گرم مانند رنگ چوب بسیار برای فضای مدرن مناسب است.

یادمان نرود که سبک مدرن را باید در ابتدا بسیار خوب بدانیم تا بتوانیم طراحی درستی برای ویلا داشته باشیم.

محوطه سازی برای ویلای مدرن

یکی از استفاده های اساسی از ویلا، مربوط به فضای سبز و بیرون از ویلا می شود. پس محوطه سازی نقشی اساسی دارد. با توجه به این نکته شما در طراحی یک ویلای مدرن باید محوطه ای نیز طراحی نمایید که عملکردهایی مانند استراحت، فضای باربیکیو، فضای بازی یا شنا داشته باشد.

نورپردازی در محوطه سازی نیز ارزشمند است. زیرا در شب و ساعات تاریکی نیز در بیرون از ویلا عملکردهایی اتفاق میفتد. همچنین راه ورود به ویلا باید در تمام ساعات مشخص باشد. با توجه به طراحی ویلا مدرن سبک چیدمان و محوطه سازی خارجی نیز مدرن انتخاب شود.

طراحی داخلی مزایای طراحی ویلا مدرن

طراحی با هر سبکب که صورت بگیرد دارای مزایا و معایبی می باشد. سبک مدرن نیز از این قاعده مستثنا نیست. اما امروز قصد داریم تا شما را با ویژگی های مثبت و مزایای طراحی به سبک مدرن آشنا کنید.

خلاقیت در طراحی مدرن

در طراحی به سبک مدرن خلاقیت جایگاه ویژه ای دارد. معمار با ترکیب احجام و یا متریال های به روز و مدرن می تواند طرحی را ارائه دهد. که تمام اصول و قواعد معماری مدرن را رعایت نماید اما در عین حال بی همتا باشد. در سبک های دیگر دست طراح باز نیست. قوانین و قوعاد دیگر سبک ها به خصوص سبک های کلاسیک و رومی دست و پا گیر تر است. و شاید به همین علت است که طرح ها به چشم بیننده تکراری می آید.

پس اگر شما نیز طرفدار یک ویلای ساده و لوکس با طراحی یکتا هستید ما به شما طراحی ویلا مدرن را پیشنهاد میکنیم.

سبک مدرن، سبک بی زمان

طرحی ویلا مدرن باعث می شود شما همواره با زمان حال حرکت کنید. سبک مدرن از سبک هاییست که هیچ وقت از مد نمی افتد. سبک رومی که امروزه در نمای بسیاری از ساختمان ها می بینیم دارای زمان است. چندین سالی است که افراد به این سبک گرایش پیدا کرده اند. اما دیر یا زود این سبک جایگزین سبک های دیگری می شود. اما ساختمان ها و بناهای مدرن هرگز از مد نمی افتند.

امکان گسترش پروژه در سبک مدرن

اگر به پروژه ی ویلا سازی به عنوان یک پروژه ادامه دار نگاهی بیاندازیم می توانیم کاملا متوجه شویم چرا به این سبک گسترش پذیر میگویند. گاهی کارفرما برای ساخت و ساز برنامه ای بلند مدت دارد. گاهی به دلیل کمبود بودجه و گاهی نیز با اضافه شدن تعداد خانواده نیاز به گسترش پروژه حس می شود. در سبک های کلاسیک این کار به راحتی ممکن نیست. اما در سبک مدرن شاید با کمی چالش بتوان پروژه را گسترش داد. این امر در ساختمان های ویلایی اتفاق میفتد. به این دلیل از مزایای طراحی ویلا به سبک مدرن برشمرده می شود.

کلام آخر:

در آخر باید اشاره کنیم که اگر قصد ساخت ویلا را دارید با معماران مجرب مشاوره نمایید. تا در انتخاب سبک و طراحی پلان و حجم و … بهترین گزینه ها را در دسترس شما قرار دهند. با انتخاب سبک مدرن در طراحی ویلای خود می توانید از مزایا آن بهرمند گردید.

شرکت معماری فرید-ارجمند می تواند شما را در طراحی ویلا با هر سبک همراهی کند. از طراحی تا اجرا همراه شما خواهیم بود.